Aquesta acció formativa està subvencionada pel Servei d'Ocupació de Catalunya en el marc del Projecte "Treball als Barris"
155 hores teoricopràctiques
Del 27.01.2021 al 10.03.2021
Horari: De dilluns a divendres de 9 a 14 hores
Requisits dels alumnes
Aquesta acció formativa està dins la formació integradora del Projecte "Treball als Barris" i està adreçada a aquelles persones en situació de risc d’exclusió social amb baixa qualificació i/o amb dèficits formatius, com són aquelles persones que no disposen del graduat en Educació Secundària Obligatòria (ESO) i aquelles que, malgrat l’hagin obtingut, no hagin continuat amb els estudis postobligatoris.
Es prioritzaran les persones inscrites com a demandants d’ocupació del Barri de la Part Alta i Campclar o zona d’influència que pertanyen a col·lectius com:
- joves que han abandonat el sistema educatiu
- dones que han patit o pateixen situacions de violència de gènere
- persones nouvingudes provinents de països extracomunitaris
- d’altres en funció de les característiques del territori objecte d’actuació
Competència general
Realitzar activitats auxiliars de reposició i condicionament al punt de venda i en el repartiment de proximitat, seguint les instruccions i els criteris establerts, utilitzant l'equip necessari, respectant les normes de seguretat i salut, i prestant, en cas necessari, atenció i informació protocol·litzada i estructurada al client al punt de venda o en el servei de repartiment de proximitat.
Capacitats a assolir
- Diferenciar els sistemes i les zones habituals de distribució i organització de productes en diferents tipus de superfícies comercials.
- Muntar els elements i expositors utilitzats habitualment per a l'animació, l'exposició i la presentació de productes al punt de venda, seguint les instruccions i aplicant criteris comercials, ordre i neteja.
- Col·locar diferents tipus de productes en prestatgeries, expositors o mobiliari específic del punt de venda a partir d'instruccions escrites, gràfiques o planogrames respectant les característiques dels productes i les normes de seguretat, higiene postural i prevenció de riscos.
- Manipular amb desimboltura i eficàcia els equips de localització, etiquetatge i recompte i els dispositius de seguretat de productes respectant les instruccions del fabricant.
- Aplicar tècniques d'empaquetatge i presentació atractiva, en funció de les característiques de diferents tipus de productes i objectius comercials, utilitzant els materials necessaris de forma eficient
- Aplicar criteris i procediments d'organització i manteniment de l'ordre i la neteja propis i del punt de venda, utilitzant el material i l'equip de neteja necessaris.
- Aplicar tècniques de comunicació bàsica en situacions d'atenció i tracte diverses en funció d'elements, barreres, dificultats i alteracions diferents.
- Adoptar actituds i comportaments que proporcionin una atenció efectiva i de qualitat de servei al client en situacions senzilles d'atenció bàsica al punt de venda.
- Aplicar tècniques d'atenció bàsica en diferents situacions de demanda d'informació i sol·licitud de clients
- Adoptar pautes de comportament assertiu i adaptar-les a situacions de reclamacions o sol·licituds de clients al punt de venda o en el repartiment a domicili.
Relació de mòduls formatius
MF1327_1: Operacions auxiliars en el punt de venda (90 h)
MF1329_1: Atenció bàsica al client (50 h)
Mòduls complementaris, PRL, sensibilització en igualtat de gènere i medioambiental) (15h)
Perfils professionals associats
- Reposadors/ores d'hipermercat.
- Reposador/a.
- Repartidors/ores de proximitat, a peu.
- Auxiliar de dependent/a de comerç.