L'IMSST activa un telèfon únic per facilitar l'accessibilitat als diferents serveis
Aquesta setmana comença a funcionar un nou servei telefònic únic per apropar els Serveis Socials municipals a la ciutadania. Amb l’objectiu d’agilitzar les vies de comunicació entre la població, l’administració i els professionals, aquest número de telèfon actuarà com a centraleta d’atenció des d’on es respondran consultes específiques o es programaran visites. El telèfon unificat serà el 977 29 61 71 i està en funcionament des de l’1 d’agost.
Segons ha explicat aquest matí la consellera de Serveis Socials i Presidenta de l’IMSST, Inés Solé, “aquesta iniciativa serà una millora tant per l’acollida de nous casos com pels seguiments actuals, ja que és una clara porta de la ciutadania a tot allò que faci referència a l’acció social”.
El número atendrà un gran ventall de problemàtiques, amb l’objectiu de posar-hi fil: des de ciutadans de vulnerabilitat, amb falta d’una garantia alimentària, manca de drets energètics, problemes de discapacitat o dependència, d’entre altres.
La nova iniciativa permet estalviar temps i recursos a la població i garanteix que la seva demanda arribi des d’un inici a la unitat d’atenció correcta. En aquest sentit, el nou sistema, també afavoreix l’eficiència en la gestió de l’acció social en tots els àmbits i ajuda a reduir les desigualtats per avançar en cohesió social.
La consellera Solé ha assegurat que “l’IMSST necessita d’aquesta nova via de comunicació que atendrà trucades de tota la ciutadania amb la voluntat de guanyar en eficiència per tal d’assegurar que en pocs passos, es resolgui el problema en qüestió sense que cap trucada sigui penjada ni perduda”.
L’horari d’atenció del nou servei call center serà de dilluns a divendres de 9 a 14 h.
L’imsst renova la seva imatge
L’Institut Municipal de Serveis Socials de Tarragona presenta aquest estiu nova identitat corporativa. Amb aquest pas endavant, l’IMSST vol donar a conèixer una nova etapa de proximitat i accessibilitat als serveis socials municipals tot simplificant i modernitzant la seva imatge, i sobretot a partir d’eines facilitadores com ara el nou servei de telèfon únic o la renovació de la seva web, eines imprescindible per aconseguir aquesta simplificació.
Tal com ha explicat la consellera i presidenta de l’IMSST, Inés Solé, “en aquesta nova etapa, volem desestigmatitzar l'atenció social, i per això, a través dels nostres canals, cal explicar els diferents tipus d'atenció i serveis que oferim des d’una perspectiva de naturalitat: tots, en un moment o altre de la vida, necessitarem algun tipus d'atenció social”.
La nova imatge incorpora una gama cromàtica específica per cadascun dels principals serveis d'atenció per tal de definir-los i diferenciar-los entre ells. A més, i en una primera fase de comunicació, s'ha reestructurat el web per fer-lo més entenedor i s'han redefinit els serveis posant l'accent en les necessitats de l'usuari que el consulta. S'utilitzaran també les xarxes socials per explicar tots els àmbits de treball de l'IMSST i per donar a conèixer aquesta finestra única d'accés que suposa el nou call center.
Més informació a https://www.tarragona.cat/serveis-a-la-persona/institut-municipal-de-serveis-socials/