Els Serveis Socials de l'Ajuntament de Tarragona han atès 5.517 famílies entre el gener i el maig d'aquest any
El nombre total de famílies ateses pels Equips Bàsics d’Atenció Social (EBAS) de l’Institut Municipal de Serveis Socials de Tarragona (IMSST) ha augmentat segons evolucionava la situació de confinament i d’alerta sanitària, especialment els mesos d’abril i maig. Entre el gener i el maig els professionals de l’EBAS van atendre 5.517 famílies, de les quals 1.350 a l’abril i 2.026 al maig. Al febrer, n’havien estat 673 i al març, 1.006. Durant el període de confinament l’atenció es va realitzar de forma telefònica o per mail. “L’atenció diversificada a la ciutadania en aquest context s’ha realitzat reorganitzant i reforçant l’atenció des dels diferents equips de l’EBAS”, segons ha explicat la consellera i presidenta de l’Institut Municipal de Serveis Socials, Carla Aguilar-Cunill.
“Les dades ens donen una idea del gran augment que ha tingut la demanda ciutadana de serveis socials, passant de poc més de 600 atencions al febrer a les mes de 2.000 el mes de maig”, apunta la consellera i “ens indica també el gran esforç realitzat pel personal municipal que va poder assumir aquest repte i donar-li resposta”.
D’altra banda, del total de famílies ateses entre gener i maig d’aquest any, 674 fins ara no havien anat a serveis socials; d’aquestes, 416 van ser ateses els mesos d’abril i maig.
Els equips de gent gran en cada EBAS també han anat augmentat progressivament el seu nivell d’atenció; es van atendre 518 famílies al març, 557 a l’abril i 720 al maig.
La consellera i presidenta de l’Institut Municipal de Serveis Socials, Carla Aguilar-Cunill, ha afirmat que “principalment es treballa per tal de garantir l’abastiment d’aliments a les persones més vulnerables que estan en seguiment pels professionals dels Serveis Socials municipals, mitjançant els convenis que l’Ajuntament té amb la Fundació Formació i Treball; Joventut i Vida; Fundació Bonanit; Càrites, i Creu Roja. També es donen ajuts d’urgència de manera puntual per aliments i medicines, mitjançant les targetes moneder, i ajudes per fer front al pagament dels subministraments de llum, gas, aigua i lloguers”.
S’han realitzat 61 ajuts per pagar el lloguer entre gener i maig d’aquest any; se n’han fet 3 per al subministrament d’aigua, 4 per altes en subministraments, 29 per gas i 183 per llum. “Serveis sempre essencials tots ells, que van esdevenir claus per donar acompanyament a les persones més vulnerables”, finalitza Aguilar.
Teleassistència
Pel que fa al Servei de Teleassistència, s’està fent un seguiment a 917 persones a les quals se’ls va fent vàries trucades durant la setmana, per tal d’identificar, si s’escau, situacions de risc o vulnerabilitat per comunicar-ho immediatament al centre de Serveis Socials de referència. Des del mes de març s’han instal·lat 15 terminals noves.
Àpats a domicili
Des del mes de març s’han donat d’alta 38 nous serveis d’àpats a domicili. El nombre total de famílies que reben aquest servei és de 111.
Serveis específics
Des de l’equip de Gent Gran Activa per tal d’atendre a les persones que normalment van a les activitats s’ha dinamitzat i diversificat l’atenció utilitzant les xarxes socials, l’atenció telemàtica, telefònica i psicològica.