Servei d'assessorament a la ciutadania per reclamar els danys causats per l'explosió d'IQOXE
L'Ajuntament de Tarragona ofereix un servei d'assessorament a la ciutadania per reclamar els danys causats arran de l'explosió a l'empresa química IQOXE. L'Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC) informa i orienta de les diverses vies de què disposa la ciutadania per reclamar els danys i també ofereix les tramitacions.
Hi ha dues vies per fer les reclamacions. D'una banda, les persones perjudicades que disposin d'assegurança de danys al seu immoble hauran de comunicar el sinistre a la seva companyia d'assegurances particular, que tramitarà la reclamació. D'altra banda, les persones perjudicades que no tinguin assegurança pròpia o en el cas que la companyia asseguradora particular no presti cobertura pels danys soferts. En aquest cas, les persones perjudicades poden fer una reclamació directament a la companyia asseguradora IQOXE. La persona perjudicada haurà d'acompanyar a la reclamació una sèrie de dades, que es poden consultar a la web de l'Ajuntament de Tarragona www.tarragona.cat/reclamacions-iqoxe.
En el cas que hom vulgui presentar reclamació davant la companyia asseguradora de l'empresa, l'OMAC ajuda a obrir l'expedient individual de cada reclamació i entrant les dades al registre. Tot seguit les remetrà a l'assessoria jurídica de l'Ajuntament perquè es formuli la reclamació i l'obertura del sinistre davant de la companyia asseguradora d'IQOXE.
Les persones interessades poden dirigir-se a l'OMAC i també consultar a la web de l'Ajuntament www.tarragona.cat/reclamacions-iqoxe on trobareu la informació ampliada.
Les cinc oficines de l'OMAC estan ubicades a: Rambla Nova, 59; plaça de la Font, 1; carrer Tortosa, 39; Centre Cívic de Sant Salvador i Torre Sant Pau a Sant Pere i Sant Pau.