Canvis en la reordenació de trànsit a l'avinguda Ramón y Cajal amb motiu de les obres del Mercat Central
Aquesta setmana l’Àrea de Mobilitat posa en marxa diverses actuacions encaminades a descongestionar el trànsit
19/01/2010
La conselleria de Seguretat Ciutadana i Mobilitat ha iniciat una sèrie de modificacions en la reordenació viària de l’entorn del Mercat Central per tal de millorar la fluïdesa del trànsit a la zona. Recordem que el passat dia 11 de gener el carrer Colom va quedar tancat al trànsit amb motiu de l’inici de les obres del Mercat Central i les parades de bus de l’Empresa Municipal de Transport es van traslladar a l'avinguda Ramón y Cajal, quedant suprimit un dels carrils de circulació. Tal com explica el tinent d’alcalde de Seguretat Ciutadana i Mobilitat, Carles Castillo, “es tracta d’una reordenació viària complicada al centre de la ciutat, on hem prioritzat mantenir les parades de bus el més a prop possible del carrer Colom per tal d’evitar al màxim les molèsties als usuaris del transport públic”.
Aquesta setmana l’Àrea de Mobilitat posa en marxa diverses actuacions encaminades a descongestionar el trànsit:
- El carril de la dreta de la Rambla Nova en el tram comprès entre la Font del Centenari i el carrer Canyelles sentit Balcó del Mediterrani es reobre al trànsit. En aquest carril s’havien habilitat un parada de taxis que es trasllada al carrer Pau Casals i aparcaments per a motocicletes que s’han reubicat al carrer Canyelles. D’aquesta manera, aquest tram podrà absorbir més trànsit provinent de Ramón y Cajal, Rovira i Virgili i Rambla Nova.
- A l'avinguda Ramón y Cajal es reubicarà el mobiliari urbà (bancs, contenidors i papereres) per facilitar la mobilitat als usuaris de l’EMT i per evitar molèsties al veïns del carrer per accedir al seus habitatges o aparcaments privats.
A partir del dilluns de la setmana que ve, s’iniciarà la regulació semafòrica de la cruïlla de la Font del Centenari. El tancament del Carrer Colom al trànsit permet modificar i reduir els temps d’espera dels semàfors de la cruïlla.
L'objectiu de la modificació és reduir el cicle de funcionament de l'encreuament dels 90" actuals a un cicle variable entre 60" i 75” en hores puntes amb el qual, igual que en altres zones de la ciutat ja modificades (Av. Via Augusta, Rambla Vella), s'aconsegueix una reducció en els temps d'espera pel qual la càrrega en les diferents vies d'entrada es redueixen de manera notable. Per evitar saturacions en les vies de sortides l'encreuament estarà complementat mitjançant un detector de visió artificial similar als que ja funcionen en altres punts de la ciutat, com per exemple en l'encreuament de Rovira i Virgili amb el cementiri, que en cas de detectar saturació regula els semàfors fins que es normalitza la intersecció.