Esteu aquí: Inici Patrimoni Notícies Notícies 2022 Les ciutats Patrimoni de la Humanitat revisen els projectes en marxa amb la vista posada en el 30è aniversari del Grup

Les ciutats Patrimoni de la Humanitat revisen els projectes en marxa amb la vista posada en el 30è aniversari del Grup

Les ciutats Patrimoni de la Humanitat revisen els projectes en marxa amb la vista posada en el 30è aniversari del Grup

L’assemblea general, celebrada el passat dissabte a Salamanca, va comptar amb l’assistència de l’alcalde de Tarragona, Pau Ricomà
Les ciutats Patrimoni de la Humanitat revisen els projectes en marxa amb la vista posada en el 30è aniversari del Grup Foto: Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat d’Espanya (GCPHE)
04/07/2022

El Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat d’Espanya (GCPHE) va celebrar el passat dissabte 2 de juliol a Salamanca l’assemblea general d’alcaldes i alcaldesses, a la qual hi va assistir l’alcalde i conseller de Turisme de l’Ajuntament de Tarragona, Pau Ricomà.

La trobada va servir per revisar l’estat de grans projectes com el pla Impulsa Patrimonio del Ministeri de Turisme i Indústria –dotat amb 45 MEUR per a les quinze Ciutats Patrimoni de la Humanitat— o la integració en una plataforma de turisme intel·ligent impulsada també pel Ministeri de Turisme, a més de per començar a preparar els actes del 30è aniversari del Grup, que tindrà lloc l’any 2023.

Des de la ciutat castellanolleonesa, Ricomà va destacar “l’esforç del Grup per impulsar la millora en la gestió d’un patrimoni històric tan important com el de Tarragona o el de qualsevol de les ciutats l’integren”. “Aquest esforç –va continuar— s’ha materialitzat en una aportació de 3 milions d'euros del pla Impulsa Patrimonio que ens permetrà la rehabilitació i adequació del Fòrum de la Colònia”. “Per tot això, ens hem de felicitar i incidir en aquesta línia de treball, que reverteix en un benefici per al patrimoni i per a la qualitat turística de la nostra ciutat”.

A més dels grans projectes com els esmentats pla Impulsa Patrimonio o la plataforma de turisme intel·ligent, durant l’assamblea també es va informar de l’estratègia de promoció internacional, que durant el primer semestre s’ha enfocat a mercats com Portugal o Mèxic, mentre que en el segon semestre de l’any se centrarà en el mercat asiàtic.

Segells de reconeixement d'administració oberta