Les ciutats Patrimoni de la Humanitat promocionen la seva oferta turística al Japó i Corea del Sud
El Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat participa en unes jornades per donar-se a conèixer al mercat asiàtic i en concret seran a Japó i Corea que van començar ahir i es desenvoluparan fins aquest dijous, dia 28, organitzades per l'Oficina de Turisme de Turespaña de la capital nipona i dirigides a més de 170 agències i operadors turístics i 380 agents de viatge d'Osaka, Tòquio i Seül.
L'objectiu és impulsar la imatge de les 15 ciutats inscrites a la Llista del Patrimoni Mundial en el mercat asiàtic i donar a conèixer tant la seva oferta imprescindible de Patrimoni i Cultura com les seves principals novetats, centrant-se en les preferències del visitant d'aquests països. Durant anys anteriors, les Ciutats Patrimoni ha realitzat iniciatives promocionals a ciutats del Japó, com Osaka, Nagoya, Fukuoka o Tòquio, fruit de l'acord entre Madrid Destinació-Ajuntament de Madrid, a més de nombrosos viatges de familiarització i premsa.
Pel que fa a Corea, és la primera vegada que les Ciutats Patrimoni participen presencialment en una acció en aquest país, un mercat amb grans expectatives de creixement i que acaba d'incrementar les seves connexions aèries amb Madrid, com a porta d'entrada, amb les companyies aèries Air Europa i Korean Air operant tres freqüències setmanals en una ruta sense escales.
La jornades estan orientades a agents de viatges i operadors turístics d'aquests dos països que podran conèixer de primera mà les Ciutats Patrimoni a través de les presentacions d'un tècnic del Grup. Al costat de les Ciutats Patrimoni està previst que participin altres xarxes de destinacions, regions i comunitats autònomes, com Madrid, Sevilla, Andalusia, País Basc, Màlaga i Ciutats AVE a més de la cadena Meliá, ens eotras empreses.
Sens dubte, es tracta de dos mercats emissors de gran interès general per a Espanya, però principalment Japó, prioritari per al Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya en ser la cultura la principal motivació dels seus ciutadans quan viatgen a Europa. De fet, tal com s'esmenta en l'estudi de conjuntura elaborat per Turespaña d'hivern 2014 del mercat japonès "comença a destacar en el mercat la demanda per viatjar a ciutats Patrimoni de la Humanitat". Un altre aspecte positiu d'aquest mercat és la tendència cap a la desestacionalització, tot i que tendeix a evitar els mesos més calorosos.
En relació a Corea del Sud, es tracta d'un país amb una elevadíssima densitat de població (49 milions d'habitants per a un territori de 100.000 km2) i fins ara França, Alemanya, Regne Unit i Rússia són les destinacions europees més demandats i la motivació al viatge a Europa, al marge dels viatges de negocis de grans companyies d'automoció, és la cultura i la història. Tenen un nivell de despesa elevada i estades curtes. L'absència de vols directes entre Corea i Espanya dificulta la comercialització de la destinació, al marge del propi desconeixement dels coreans sobre el nostre país.
Aquesta campanya promocional a Àsia està inclosa dins del Pla Operatiu de Turisme 2015 del Grup, que aposta per mantenir la presència internacional de les 15 Ciutats Patrimoni en les fires més importants del món, i, de la mà de Turespaña, promocionar els seus destins en mercats madurs per a la xarxa, com els països europeus, Amèrica Llatina, els països emergents com l'Índia i la Xina.