El Pla de Competitivitat Turística de la Tàrraco Romana clou l'activitat amb una quinzena de projectes assolits
El Pla de Competitivitat Turística de la Tàrraco Romana (PCTTR) ha esdevingut, en les tres anualitats que ha estat en funcionament, una eina cabdal per a la promoció i el suport de l’acció turística de les ciutats integrades al consoci: Altafulla, Constantí, Roda de Berà i Tarragona.
Tot i que finalment només s’hauran executat 2.766,515€ dels 4.200.000€ previstos inicialment (és a dir un 65,87%), el Pla ha permès impulsar diversos projectes d’inversió, com l’Agenda de la Tàrraco Romana, el Tàrraco Tiquet, la senyalització turística, l’inventari de camins o les pantalles tàctils; alhora que també ha estat vital per a la creació i/o consolidació de productes com Tàrraco Viva, la gimcana Secrets de Tàrraco, el festival Minipop o en el posicionament de Tarragona com a destí de creuers.
El Pla també ha capitalitzat una important labor de comunicació i posicionament de les quatre destinacions turístiques, com ho demostra el fet de la posada en marxa de les webs turístiques i les xarxes socials que pengen de cada municipi. En aquest sentit, cal valorar el treball que s’ha fet a l’hora d’exportar a fora alguns dels principals productes culturals, com és el cas del Tàrraco Viva ‘on tour’; els nombrosos viatges de familiarització turística (‘fam trips’, ‘press trips’ o ‘blogger trips’) que s’han organitzar per donar a conèixer el potencial turístic-cultural de la Tàrraco romana; o la tasca endegada per ordenar i projectar la gastronomia local (Tarragona Gastronòmica).
Finalment, el Pla de Competitivitat Turística deixa també un valuós llegat en forma de projectes, alguns dels quals es presentaran pròximament, com la guia de camins de la Tàrraco romana, mentre que uns altres es podran recuperar quan es trobi el finançament adequat, però que en qualsevol cas són estratègics amb la línia establerta i clau per al futur: ens referim a la Colònia Tàrraco i a la Porta Tàrraco. L’èxit de les darreres edicions del festival internacional romà fan evident que cal continuar treballant en aquesta línia i generant nous productes que acabin convertint la ciutat en la capital que millor explica el seu passat històric.