L'Ajuntament de Tarragona restableix tots els serveis de neteja i recupera el de recollida de mobles
L’Ajuntament de Tarragona ha restablert aquest dilluns el servei de neteja en tots els àmbits on es feia abans que es decretés l’estat d’alarma per la COVID-19, excepte la recollida comercial que s’anirà reprenent a mesura que l’activitat recuperi la normalitat.
Un dels serveis que s’han posat en marxa és el de la recollida de mobles i voluminosos porta a porta. El procediment és, com sempre, trucant al Telèfon Verd (977 296222) o a través de l’Epp!. L’Ajuntament de Tarragona està posant-se en contacte amb les persones que van trucar per conèixer quan es reprendria aquest servei per donar-los dia i hora per baixar els mobles. Així mateix, s’han doblat els punts per dipositar els mobles, arribant a més d’una cinquantena.
De la mateixa manera, a partir de dissabte 9 de maig també obrirà la Deixalleria Municipal i les deixalleries mòbils, als punts i a l’horari habituals.
Dues educadores ambientals al carrer, per valorar el retorn de la recollida comercial
Per altra banda, dues educadores ambientals començaran dimecres a comprovar l’activitat comercial que s’ha activat per preveure el servei de neteja que farà falta. És a dir, des de l’entrada en vigor del decret de l’estat d’alarma la recollida comercial d’orgànica i vidre s’havia suspès, així com la recollida de brossa dels menjadors escolars. Els treballadors de neteja que s’encarregaven d’aquestes tasques estaven destinats a la desinfecció de carrers i establiments essencials com els centres sanitaris i els supermercats. “Diàriament avaluem la situació i més tenint en compte que, cada vegada més, es va incorporant més gent al carrer. Per tant, els serveis essencials de neteja es van ampliant en funció de les necessitats de recollida de residus i de neteja per garantir la salut pública de les persones”, afegeix el conseller de Neteja, Jordi Fortuny.