L’Ajuntament de Tarragona incorpora millores a l’Epp! que permetran fer un seguiment de la incidència i incloure més informació a l’avís
L’aplicació ciutadana que permet enviar avisos i incidències referents a la via pública presenta un aspecte millorat. En primer lloc, incorporarà la possibilitat de fer una descripció més àmplia de la incidència. Fins ara hi havia una limitació de caràcters i, en cas de superar-se, quedava tallat el text. Des d’ara també inclourà la possibilitat de fer l'avís amb dues fotografies, a diferència d’una sola imatge, com passava fins ara. Així mateix, també incorpora un camp manual per a la geolocalització, per si no és exacte.
Pel que fa a la resposta a l’avís del ciutadà, també s’han introduït millores, com la possibilitat d’enviar un missatge personalitzat més concret i directe al ciutadà. És a dir, s’abandona la resposta automatitzada, que sovint creava confusions. La nova versió també permet incloure una imatge de la resolució de la incidència, la qual cosa facilita veure l’abans i el després de la incidència.
Una de les millores més importants que s’incorporen és que el ciutadà rebrà l’estat en què es troba la incidència cada vegada que es modifica i quins són els departaments que es troben implicats per resoldre-la.
Finalment, la nova Epp! inclourà la possibilitat de recollir residus voluminosos, la qual cosa fins ara era inexistent. L’única manera de comunicar-ho era per telèfon trucant al telèfon verd 977296222 o per correu electrònic a l'adreça mediambient@tarragona.cat.
El conseller de Neteja, Jordi Fortuny, apunta que “durant la campanya de recollida selectiva del passat mes de novembre, les enquestes realitzades pels informadors a peu de contenidor i al punt informatiu van revelar que, en termes generals, la ciutadania té poc coneixement de l’Epp! com a eina per a la gestió i resolució d’incidències. És per aquest motiu que hem considerat convenient l’actualització de l’aplicació, la introducció de millores i la programació d’accions específiques per donar-la a conèixer”. I afegeix: “Totes aquestes millores proporcionen una eina més ràpida i senzilla de comunicació amb l’Ajuntament pel que fa als avisos i incidències a la via pública. En definitiva, calia incorporar millores per fer l’Epp! encara més eficient.”
Aconseguir més usuaris i més qualitat
Amb les millores aplicades a l’Epp es pretén consolidar aquesta aplicació com la principal plataforma d’avís d’incidències a la via pública a Tarragona.
“L’objectiu és fomentar la descàrrega i ús de l’Epp! per part de la ciutadania, perquè per nosaltres és prioritària la participació ciutadana pel manteniment d’una ciutat neta, segura i tranquil·la”, afegeix el conseller Fortuny.
El Departament de Neteja també té programades xerrades en el marc dels Tallers d’Smartphone per a la Gent Gran Activa, i treballa per donar a conèixer l’Epp entre associacions de veïns, usuaris dels centres cívics i altres entitats.
L’Epp va posar-se en funcionament l’any 2015 com a eina ciutadana per gestionar les incidències a la via pública. Es tracta d’una app que permet a tothom que la tingui descarregada avisar de qualsevol incidència relacionada amb temes com la neteja, desperfectes a la via pública, problemes de seguretat, etc.
El total d’incidències des de la posada en marxa de l’Epp! fins aquest moment és de 41.209. Només l’any passat se'n van registrar 10.703.