Esteu aquí: Inici Neteja i medi ambient Notícies Notícies 2019 L’Ajuntament informatitza la gestió de residus de la deixalleria municipal

L’Ajuntament informatitza la gestió de residus de la deixalleria municipal

L’Ajuntament informatitza la gestió de residus de la deixalleria municipal

Un nou programari substituirà la documentació en paper i permetrà elaborar estadístiques i millorar-ne la transparència
L’Ajuntament informatitza la gestió de residus de la deixalleria municipal Foto: Mauri
13/06/2019

L’Ajuntament de Tarragona, mitjançant la Conselleria de Neteja Pública, ha implantat un nou programari informàtic de gestió integral de les deixalleries de la ciutat. Actualment el desplegament es troba en fase de proves i es preveu que sigui plenament operatiu a finals d’aquest mes de juny.

Aquest nou programari permetrà informatitzar totes les dades d'entrada i gestió de residus a la deixalleria municipal, elaborar estadístiques i millorar la transparència en la gestió de la deixalleria. Així mateix, els operaris de l’equipament i els tècnics municipals de neteja pública podran treballar de manera conjunta i intercanviar dades en temps real.

El programari també permetrà disposar de control informatitzat dels usuaris de la deixalleria, conèixer quins residus porten i també acomplir la nova normativa de traçabilitat dels RAEE (residus d’aparells elèctrics i electrònics).

Fins ara, les dades dels residus dipositats pels quatre mil usuaris anuals de la deixalleria es registraven en paper, fet que en dificultava la consulta i la gestió de les dades.

El desenvolupament del nou programari té el suport econòmic dels plans PIMA 2017 en matèria de gestió de residus del Ministeri d'Agricultura i Pesca, Alimentació i Medi ambient (MAPAMA), i de l'Agència de Residus de la Generalitat de Catalunya.

Segells de reconeixement d'administració oberta