L'Ajuntament presenta una nova aplicació d'avisos i incidències a la via pública
L’Ajuntament posa a disposició de la ciutadania dos canals nous de comunicació amb els quals tots els ciutadans i ciutadanes poden col·laborar activament i ser corresponsals del manteniment i neteja de la via pública.
Es diu Epp! i es tracta d’una potent eina per denunciar les coses que no estan bé i que ha de permetre d’una manera molt senzilla i ràpida enviar a l’Ajuntament avisos i incidències relatives a la vies urbanes. El servei funciona via App, mitjançant la qual els usuaris descriuran l’avís, adjuntaran una fotografia, la geolocalitzarà i l’enviarà a manera de denúncia. També es pot fer a través d'un aplicatiu web.
A més, s'ha obert una pàgina de Facebook amb el nom Tarragona com t'agrada, que serà el canal d'informació i sensibilitazió sobre espai públic i neteja de l'ajuntament.
Aquesta iniciativa s’afegeix als ja existents Telèfon Verd i BIR (Brigada d’Intervenció Ràpida) com a referents en la millora de l’espai públic i l’atenció al ciutadà.
Una aplicació de l’Ajuntament al servei de la ciutat
Per fer-ho possible, ha estat necessari el desenvolupament d’una aplicació interna que integra diferents departaments de l’Ajuntament i permet, al mateix temps, que el ciutadà estigui informat de l’estat dels seus avisos. Així, rebrà notificacions de qualsevol canvi -recepció, assignació o finalització- i al mateix temps podrà consultar, un cop finalitzada, la resolució del problema.
S’aconsegueix, així, una nova relació amb el ciutadà més directa, ràpida i àgil gràcies a un projecte que permetrà l’ús de les noves tecnologies com a nova manera de comunicació.
Epp!! L’aplicació
L’aplicació ja està disponible per a smartphones amb sistema operatiu iOS (a partir de versió 7.1) i Android (a partir de versió 4.0) en aquesta primera versió.
El projecte s’ha desenvolupat des de la Secció d’Informàtica de l’Ajuntament de Tarragona tant tot el sistema de gestió com la web, amb el suport de l’empresa W3IS2 en l’àmbit de les apps.
La imatge
La imatge de l’app s’ha integrat en la línia de la dels dos altres serveis, Telèfon Verd i Brigada d’Intervenció Ràpida, de manera que tot allò relacionat amb els serveis d’atenció ciutadana al voltant de l’espai públic segueix un estil identificable.
Les incidències
Els àmbits d’incidències que en una primera fase es pretenen cobrir són:
- Neteja viària
- Contenidors, residus i recollides
- Platges i terrenys bruts
- Plagues diverses (coloms, estornells, rates i paneroles, mosquits, vespes, abelles), gossos i gats)
- Enllumenat, voreres, jardineria, neteja i manteniment de parcs i jardins, marquesines autobusos, clavegueram i fuites d’aigua, olors, senyals i semàfors
El personal i el material que atendran i resoldran aquestes peticions correspon a:
- neteja viària, amb 150 operaris i 39 vehicles (inclou escombradores, esbandidores, fregadores, decapadores...)
- neteja de platges amb una mitjana de 8 operaris l’any i 7 vehicles (garbelladores de la sorra, excavadora, furgonetes, vehicle 4x4...)
- la recollida de residus que fan 81 operaris utilitzant 30 vehicles (de buidatge de contenidors, transport de residus, furgonetes...)
- Encarregats i altre personal compartit entre neteja viària, recollida de residus i platges: 25 persones
En total sumen 264 treballadors i 76 vehicles
Aquest nou servei se sumarà a les altres eines ja existents, com són el Telèfon verd, que atén unes 100 trucades mensuals, entre queixes i suggerències sobre incidències a la via pública i al perfil de twitter de l'Ajuntament on se’n reben unes 130, peticions, aquestes darreres, que s’aniran derivant a la nova aplicació.