L'empresa EMATSA assumeix per segon any el servei de desinfecció i desratització del clavegueram municipal
L’Ajuntament de Tarragona i L’Empresa Mixta d’Aigües de Tarragona (Ematsa) afronten una nova campanya de control de plagues del clavegueram municipal. Es dóna així solució de continuïtat a l’estratègia adoptada la temporada passada que va permetre la reducció significativa de les queixes veïnals per la presència de paneroles i rates en els carrers de la ciutat.
“Això s’ha assolit gràcies al gran canvi que es va produir l’any passat, passant d’actuar puntualment en resposta a queixes veïnals amb actuacions estrictament correctives, a dur a terme de manera planificada i massiva tot un seguit de mesures de desratització i desinsectació amb caràcter preventiu”, explica el regidor de Neteja, Joan Sanahujes. En concret, s’ha passat de 529 actuacions en el període 2012-2013 a les 13.592 de la campanya 2013-2014 cosa que ha comportat, en conseqüència, una reducció del 48% en el nombre d’accions correctives derivades de queixes veïnals per presència d’insectes i rosegadors en els carrers de la nostra ciutat.
Seguint de manera ininterrompuda amb les actuacions planificades i amb l’augment de recursos, per aquesta campanya s’ampliarà un 14% la tasca preventiva realitzada, la qual cosa representa més de 15.000 actuacions de desratització i desinsectació a realitzar en el clavegueram de la ciutat. “Aquesta feina continuarà sent reforçada per la vigilància in situ realitzada pels operaris de manteniment d’Ematsa (amb més de 5.000 inspeccions), el centre 24 h de registre d’incidències veïnals i pel control addicional de rosegadors realitzat per diversos dispositius automàtics ubicats en diferents punts de la xarxa”, afegeix el director del Laboratori d’Ematsa i responsable de la coordinació del Servei de Desinfecció i Desratització, Daniel Milan.
Queixes i avisos enregistrats:
- Abril 2012 – març 2013: 529.
- Abril 2013 - març 2014: 468 (159 de les quals al juliol durant la campanya de sensibilització). Això demostra que ha funcionat bé, perquè la gent estava informada i era per això que rebíem més queixes i informació.
En conseqüència, s'han reduït les trucades per queixes i avisos un 12%
Actuacions:
- Abril 2012 – març 2013: 529.
- Abril 2013 - març 2014: 13.592
En conseqüència, s'ha multiplicat per 25 el nombre d’actuacions realitzades.