El traçat per la N-340, proposat per l'Ajuntament, rep l'aval de l'estudi ambiental del tramvia del Camp de Tarragona
Aquest dijous s'ha publicat la resolució favorable de l’estudi d’impacte ambiental de projecte de tramvia del Camp de Tarragona. L’estudi avala un traçat independent de la xarxa d’Adif per la connexió de Tarragona i Reus. Aquesta va ser una de les al·legacions presentades per l’ajuntament l’estudi informatiu Tren-Tramvia del Camp de Tarragona presentat per la Generalitat.
L’alcalde de Tarragona, Pau Ricomà, ha destacat que “les al·legacions que vam presentar van sorgir d’un procés participatiu, per tal de traslladar una posició consensuada de ciutat. Tenim molt clar que per aconseguir que el projecte sigui un èxit, el territori s’ha de sentir seu”. Ricomà també ha posat en relleu que “pensant en clau metropolitana és imprescindible que el Camp de Tarragona disposi d’una xarxa de transport públic que permeti moure’s sense dependre del vehicle privat”.
El conseller de Territori i Mobilitat, Xavier Puig, també ha avançat que actualment s’està treballant amb la Generalitat en la segona fase del projecte. Aquesta fase inclou la connexió de Tarragona i Reus amb la futura estació intermodal de Vila-seca. Puig ha explicat que “estem treballant perquè el tramvia faci diferents parades als barris de Ponent i que quan arribi al centre de Tarragona, amb la plaça Imperial Tàrraco com a protagonista, es pugui dividir en diferents ramals que connectin l’Hospital Joan XXIII, Part Baixa o Sant Pere i Sant Pau. Es tracta d’un projecte molt ambiciós i que s’està treballant a bon ritme”.
Al·legacions sorgides d’un procés participatiu
El mes de maig de 2021, l’Ajuntament de Tarragona va presentar 9 al·legacions a l'estudi informatiu i a l'estudi d'impacte ambiental del nou Tren-Tramvia del Camp de Tarragona.
Aquestes propostes van sorgir de 3 trobades virtuals per consensuar un posicionament de ciutat a la proposta de la Generalitat. Els convidats a participar als tallers van ser experts en l'àmbit ferroviari així com les entitats integrants al Consell de Mobilitat de l'Ajuntament, és a dir, federacions de veïns, el Port de Tarragona, la CEPTA, hostalers, comerciants, ONCE, Pimec, la Universitat Rovira i Virgili, la Plataforma en Defensa del Ferrocaril, la Plataforma pel Transport Públic i la Plataforma per les Mercaderies per l'Interior, així com tots els grups municipals de l'Ajuntament.