Tarragona estableix una tarifa màxima diària low cost per als principals aparcaments del centre de la ciutat
Tarragona llença una campanya conjunta per abaratir el preu dels principals aparcaments del centre de la ciutat amb l’objectiu d’alliberar el centre de la ciutat de vehicles en superfície en el que suposa un pas més per aconseguir una ciutat més sostenible i amable, basada en una mobilitat racional, estudiada i pensada en clau ciutadana.
En concret, els Aparcaments Municipals de Tarragona (Saavedra, Torroja, Av. Catalunya, Tarraco, Companys, Bastos i Joan XXIII) han establert un preu màxim diari de 4,50 euros, preu màxim que es va fixar el passat mes de desembre. Més recentment, l’aparcament de Corsini, gestionat per Espimsa, s’ha adherit a la iniciativa.
A més, s’ha arribat a un acord amb les empreses Empark (concessionària dels aparcaments Rambla Nova i Pedrera) i Pavapark (que gestiona els aparcaments Balcó i Plaça de la Font) segons el qual estableixen un preu màxim diari de 6 euros al dia. En el cas de les empreses concessionàries, però, cal consultar-ne les condicions específiques a: www.reserva.telpark.com, Ramblanovapark.com i Circopark.com.
Amb tot, la iniciativa sorgeix de la voluntat de “motivar l’aparcament de llarga durada en aparcaments tancats i deixar les zones regulades pels vehicles de curta estança. D’aquesta manera, aconseguim un centre de la ciutat pensat en clau ciutadana i una Tarragona més orientada als objectius de sostenibilitat que marca l’Agenda 2030”, explica Jordi Fortuny, vicepresident de l’AMT.
La campanya d’aparcaments low cost s’aplicarà a un total de 4.900 places d’aparcament repartides de la següent manera:
AMT:
- Saavedra (383 places)
- Torroja (154 places)
- Av. Catalunya (460 places)
- Imperial Tarraco (182 places)
- Rambla Companys (394 places)
- Bastos (361 places)
- Joan XXIII (485 places)
ESPIMSA:
- Corsini (326 places)
EMPARK:
- Rambla Nova (905 places)
- Pedrera (496 places)
PAVAPARK:
- Balcó (470 places)
- Pl. Font (284 places)
Racionalització de l’aparcament
El departament de Mobilitat de l’Ajuntament de Tarragona s’ha fixat com a prioritat posar els fonaments necessaris per fer de la ciutat un espai connectat i accessible, construït des d’un punt de vista de sostenibilitat, reducció de contaminants i priorització de modes de transport més verds.
En aquest sentit, la voluntat és aplicar una política de mobilitat racionalitzada i coherent. Així, les entrades de la ciutat disposen d’aparcaments dissuasius per tal que es pugui deixar el cotxe i circular per la ciutat en transport públic, a peu o amb vehicles de mobilitat personal. En cas que aquesta opció no sigui l’escollida les opcions d’aparcament del centre de la ciutat són dues: les zones regulades i els aparcaments tancats.
“Es rebaixa el preu màxim diari dels aparcaments perquè considerem que és el lloc ideal per als vehicles amb estacionament de llarga durada. Per altra banda, rebaixem els primers minuts de la zona regulada, perquè considerem que aquesta zona d’aparcament ha de ser la que ha d’acollir els vehicles d’estacionament de curta durada, afavorint la rotació de l’aparcament en superfície”, assenyala Jordi Fortuny.
El conseller de Mobilitat de l’Ajuntament de Tarragona, Xavi Puig, afegeix en aquest sentit que “ volem promoure el fet de deixar el cotxe aparcat i moure’ns en transport públic, a peu, en vehicles de mobilitat personal com bicicletes o patinets" . I a Tarragona posem el focus en aquells projectes que ens ajuden a aconseguir-ho: som Ciutat 30, guanyem quilòmetres de carril bici i, a banda de rebaixar els preus dels aparcaments del centre, disposem també dels actuals aparcaments dissuasius -i els que estan previstos- a les entrades de la ciutat per tal que els visitants deixin el cotxe i facin servir qualsevol opció més alineada amb la ciutat que volem”. Es tracta, afegeix, “de fomentar que es faci vida a la ciutat tant per part de visitants com de residents”.
Dinamització de visitants i del comerç
La rebaixa del preu màxim diari dels aparcaments també està pensada per tal de fer de motor comercial i dinamitzador de la ciutat. Segons el conseller de Comerç i president d’Espimsa, Dídac Nadal, “l’aparcament de Corsini afavoreix la descongestió del centre de la ciutat i contribueix a la dinamització comercial del Mercat Central i tot el seu entorn”. Espimsa ha establert el preu màxim diari de 4,50 euros des de l’1 de juliol de 2021 i suma aquesta iniciativa a la posada en funcionament, el febrer de l’any passat, a l’establiment d’un cost de 0,50 euros l’hora en aquest aparcament de les vuit del vespre de divendres fins les vuit del matí de dilluns.
Nova tarificació de zona regulada, en breu
Per altra banda, el proper divendres es presentarà al Ple Municipal una proposta de modificació de preus de la zona regulada que enllaça amb aquesta concepció de la mobilitat ciutadana: s’abarateix la curta estança a les zones regulades d’aparcaments i s’encareix la llarga estada en aquestes zones. La idea, explica Jordi Fortuny, “és la mateixa que hem comentat: afavorir la rotació de vehicles en superfície i portar els vehicles que han d’estacionar durant més estona als aparcaments tancats”. En aquest sentit, els 30 minuts d’aparcament en zona blava passarien de 0,75 euros a 0,20 euros. L’hora d’estacionament es manté al mateix preu i les dues hores passarien a costar de 3 a 4 euros.