El Consell de la Mobilitat acorda noves mesures per dotar de més seguretat als vianants
La nova normativa de Ciutat 30, la regulació de la mobilitat en bicicleta i patinets elèctrics, així com noves mesures per a la seguretat i accessibilitat dels vianants són alguns dels temes que ahir van debatre els 40 membres del Consell de la Mobilitat. Una reunió presidida pel conseller de Mobilitat i Sostenibilitat, Xavier Puig, que continuarà dilluns vinent amb noves mesures i propostes relacionades amb la mobilitat. “Fruit de les diverses aportacions hem conclòs que cal fer reunions de treball amb les entitats que treballen amb diverses discapacitats per tal que ens ajudin a establir normes internes per a una ciutat universalment accessible, més enllà del que marqui la llei”. I afegeix Xavier Puig: “Les entitats veïnals poden ajudar-nos a completar el diagnòstic del Pla de Mobilitat Urbana i Sostenible que tenim”
Els representants del Consell van felicitar l’Ajuntament per haver-se avançat a l’obligatorietat actual de la Direcció General de Trànsit d’esdevenir Ciutat 30 i a la modificació de l’ordenança municipal per afavorir la regulació dels Vehicles de Mobilitat Personal i bicicletes, “sobretot pel que fa a l’obligatorietat d’anar per la calçada, deixant als vianants segurs per la vorera”, explica el conseller Xavier Puig.
Un dels punts que va centrar el debat és els patinets elèctrics i la posada en funcionament dels vehicles de lloguer. El màxim responsable polític de Mobilitat de l’Ajuntament va explicar que recentment es va celebrar una reunió amb els representants de les dues empreses que operen a Tarragona, on es van comprometre a millorar el seu sistema GPS per tal de geolocalitzar els vehicles i retirar-los immediatament. Alguns dels membres del Consell van advertir del perill en la saturació del mercat si es donava entrada a moltes més empreses del sector. En aquesta línia, el conseller Puig va avançar a aquest organisme que està previst l’inici de formació a escoles i instituts en temes de mobilitat personal a joves de 16 anys. I també s’impartiran cicles formatius a ciutadans de diferents edats amb “l’objectiu d’aprendre a circular en patinet i bicicleta en l’àmbit urbà, és a dir, per la calçada i no per la vorera”.
Un altre dels temes clau que es van tractar ahir és el de la seguretat dels vianants. L’equip de Mobilitat municipal va explicar que contempla la instal·lació d’un semàfor a la Savinosa i un altre a la carretera de Valls amb doctor Mallafré, que justament regularà el trànsit en aquella zona per dotar de més seguretat als vianants.
Grup de treball específic amb col·lectius amb discapacitats
Durant el Consell de la Mobilitat també es va parlar de l’accessibilitat dels vianants. En aquest sentit, es va reclamar la creació d’un grup de treball específic vers el col·lectiu amb discapacitats. “Recollirem propostes d’actuació per establir les prioritats”, remarca Puig.
Finalment, el conseller de Mobilitat va explicar que –a l’abril- s’iniciaran les obres del Carril Bici Educatiu, que enllaçarà Països Catalans amb la Plaça Imperial Tàrraco i Campus Catalunya. Els membres del Consell de la Mobilitat van demanar que els nous carrils bicis que es construeixin es facin enllaçant els trams ja existents –com el del passeig Marítim- amb l’objectiu que quedin units i així donar continuïtat al trajecte.