Conclou a Tarragona el principal congrés sobre aparcament i mobilitat urbana
Més de 43 experts en matèria d’aparcament i mobilitat urbana, procedents de Portugal, Itàlia i Espanya, així com 20 expositors de destacades empreses d’innovació tecnològica relacionada amb el sector, s'ha donat cita en el 6è Congrés Ibèric d’Aparcament I Mobilitat Urbana que ha tingut lloc a Tarragona del 9 a l'11 de novembre.
Impulsat per l’Associació Espanyola d’Aparcaments i Garatges (ASESGA) i organitzat per Aparcaments Municipals de Tarragona (AMT), es tracta de l’esdeveniment més important del món dels aparcaments que, en aquesta edició, s’ha centrat en la seva relació amb la societat.
Al congrés s’han realitzat 10 taules de debat, amb un total de 29 ponències on s’han analitzat els temes prioritaris que el sector ha d’abordar. Les taules han tractat qüestions com la funció social de l’aparcament, la confrontació d’aparcaments on street/off street, la mobilitat del futur, vehicles connectats, la convivència entre aparcaments, arqueologia i ciutats patrimonials o la mobilitat a ciutats mediterrànies i en grans àrees metropolitanes.
Una de les principals novetats del congrés ha estat la creació dels guardons Congrés Ibèric d’Aparcament I Mobilitat Urbana en les categories de ciutat i personalitat que, en aquesta primera edició, ha premiat la ciutat d'Oporto i al dibuixant de còmics Francisco Ibáñez.
Al discurs de clausura, el president d’ASESGA ha felicitat l’organització del congrés per l’excel·lent preparació i logística, així com ha lloat la ciutat i el Palau de Congressos, que ha qualificat de “magnífics”.
Cal recordar que en aquesta edició s’ha comptat amb la presència de l’alcalde d'Oporto, Riu Moreira, del president de l’associació de pàrquings europeus, Lawrence Bannerman, del consultor internacional de mobilitat, Robert Stussi o de l’investigador en Gestió Urbana de la Universitat de Rotterdam, Giuliano Mingardo.
Igualment, subratllar l’èxit d’assistència a la jornada de treball i divulgació del projecte europeu “Push&Pull, del qual Tarragona forma part, l’objectiu del qual és recollir experiències de polítiques combinades d'estímul de modes de transport més beneficiosos i compatibles amb la vida urbana i de dissuasió en l'ús indiscriminat l'automòbil privat.