L'EMT manté l'esforç del bitllet social en les tarifes per al 2016 que s'apugen un 2,6 %
L’Empresa Municipal de Transports de Tarragona (EMT) haurà d’aplicar per aquest 2016 un increment del 2,6% en la tarifa del bitllet, obligada pel Pla d’Ajust i l’augment de l’IPC; després de mantenir les mateixes tarifes els darrers dos anys. Aquesta revisió, però, no afectarà el preu dels abonaments més utilitzats, que engloba el 54% dels usuaris de l’EMT; així com a les condicions de bitllet gratuït, que segueix assumint l’empresa.
L’augment de la tarifa, que es preveu per al proper mes de febrer de 2016, afectarà els usuaris amb una pujada de 2 cèntims el viatge, de mitjana. Per exemple, el bitllet senzill passarà d'1,45 a 1,50 €; però la T Tarraco passarà de 41 a 41,50 € i la T Jove no variarà, seguint els criteris de suport al bitllet social de l’EMT.
Amb l’objectiu de foment del transport públic i en aplicació del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de Tarragona (PMUST), des de l’any 2013 l’EMT ha anat introduint millores com un impuls necessari per fer atractiu l’ús del transport públic urbà. Ha ampliat la cobertura territorial, ha augmentat freqüències i ha guanyat puntualitat, tot generant un augment de viatgers destacable.
Les tarifes d’aparcaments es mantenen
Per la seva banda, Aparcaments Municipals de Tarragona (AMT) manté les tarifes per al 2016, i congela per segon any consecutiu els preus de rotació i abonaments, així com els de les zones regulades blava, verda i taronja. Aquesta política de manteniment dels preus persegueix la incidència en la millora de la mobilitat de la ciutat, cosa que garanteix, per altra banda, la sostenibilitat del sistema i l’equilibri financer de l’empresa.
Es manté així el preu de rotació en horari de 21 hores a 6 del matí, a 0,60 cèntims l’hora, així com es perllonga el caràcter d’aparcament dissuasiu del pàrquing soterrat de Joan XXIII. Aquest recinte sosté la tarifa de 20 euros mensuals de dilluns a divendres en la franja de 8 h del matí a 20 h de la tarda, coincidint amb l’horari de les zones regulades del centre. La mesura convida a reduir l’entrada de vehicles al centre de la ciutat, tot tenint en compte que al voltant d’aquest pàrquing s'hi concentra una important oferta de transport municipal.