La millora de les línies de Ponent compleix amb els objectius establerts ara fa un any
Amb motiu del Consell de la Mobilitat que se celebra aquesta tarda a l’Ajuntament de Tarragona, la presidenta de l’EMT i tinent d’alcalde de Mobilitat, Begoña Floria, vol destacar als mitjans de comunicació un punt de l’ordre del dia que fa referència a la connexió dels barris de Ponent amb el servei d’autobusos i la implantació d’una nova línia, la L34 ara fa un any, que ha suposat un increment mitjà del 24% dels usuaris.
El novembre de 2013 es va posar en marxa aquesta ruta que neix per millorar la connexió entre els nuclis de La Floresta, L’Albada i Parc Riu Clar i d’aquests amb el centre de la ciutat. Aquest canvi forma part de les accions encaminades a guanyar en rapidesa i freqüència en el transport públic, un dels objectius que estableix el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de Tarragona (PMUST). La L34 va passar a substituir la Línia 7, que connectava els veïns de La Floresta, L’Albada i Parc Riu Clar amb el centre de la ciutat, però amb un recorregut que els obligava a haver d’arribar fins a l’àrea comercial o al polígon de Les Gavarres en algunes de les expedicions per anar cap al centre de la ciutat.
Aquesta iniciativa, doncs, ja ha tingut els seus fruits, d’una banda, disminuint el trajecte de més de 5 minuts dels usuaris de l’Albada i Polígon Riu Clar, en direcció Tarragona i així mateix facilitant trajectes més directes a tots els usuaris de la línia. En total, això ha suposat un 24% d’increment d’usuaris de mitjana, arribant a la zona de La Floresta fins a un 37%. Les xifres d’usuaris d’un sol dia del mes d’octubre de 2013 a 2014 han variat de 289 a 359, suposant això un èxit en aquest canvi.
Aquest fet suposa també un estalvi pel que fa al cost del viatger per part de l’EMT en aquesta línia, que l’any passat era de 2,31€ i enguany ha disminuït a 2,24€, per tant suposa una reducció del 3% a causa de la disminució dels quilòmetres útils efectuats.