La integració tarifària amb els trens de rodalia inclourà el transbord als autobusos municipals de Tarragona
Aquest 16 de juny entra en funcionament la integració tarifària del servei de rodalia a les comarques de Tarragona dins de la qual s’inclouen els viatges en transport públic a la ciutat de Tarragona i la resta d’operadors d’interurbans. Als serveis regionals i rodalia de l’àmbit del Camp de Tarragona RT1 i RT2 es podrà utilitzar tota la gamma de títols integrats de l’ATM, permetent a l’usuari que arribi a la ciutat pujar a un autobús de l’Empresa Municipal de Transport (EMT) de Tarragona sense que hagi de pagar un altre trajecte, ja que es considerarà transbord.
La posada en marxa de la integració tarifària al sistema ferroviari permetrà que els preus siguin entre un 55 i un 81% més econòmics que actualment, depenent del tipus d’abonament, i inclouran el viatge en transport públic urbà de Tarragona.
El nou sistema tarifari s’implanta a tots els municipis que formen part del servei de rodalia ferroviària, és a dir, entre els municipis de Reus i Tarragona (RT1) i en el corredor l’Arboç-Tarragona-Cambrils (RT2) així com els serveis regionals R14: Barcelona- Lleida, R15: Barcelona-Reus-Riba-roja d’Ebre i R16: Barcelona- Tarragona-Tortosa/Ulldecona sempre que s’utilitzi entre estacions del Camp de Tarragona.
Per tant, les estacions que quedaran dins de la integració tarifària són:
o L'Arboç (zona 2.4)
o El Vendrell (zona 2.4)
o Sant Vicenç de Calders (zona 2.4)
o Torredembarra (zona 1)
o Altafulla (zona 1)
o Tarragona (zona 1)
o Vila-seca (zona 1)
o Reus (zona 1)
o Salou (zona 1)
o Port Aventura (Salou) (zona 1)
o Cambrils (zona 1)
o Mont-roig del Camp (zona 2.1)
o L’Hospitalet de l’Infant (zona 2.1)
Cal recordar que des de l’any 2013 l’EMT disposa d’una nova parada a la mateixa porta de l’estació de trens de Tarragona per tal de facilitar la intermodalitat tren-bus, amb el pas de les línies 21, 23 i 41, que connecten amb els principals punts de gestió, sanitaris i d’ensenyament de la ciutat.
L’EMT ja formava part de la integració tarifària amb el servei d’autobús interurbà des de l’any 2008. L’ampliació del sistema d’integració de les tarifes ara amb el servei ferroviari significa un pas més en la millora del transport públic municipal, i en el foment d’una mobilitat sostenible fent la ciutat més accessible.