Esteu aquí: Inici Mobilitat i transports Notícies Notícies 2014 Engega la campanya de conscienciació "Millor mou-te... a peu, en bus, en bici"

Engega la campanya de conscienciació "Millor mou-te... a peu, en bus, en bici"

Engega la campanya de conscienciació "Millor mou-te... a peu, en bus, en bici"

L’Àrea de Mobilitat promou hàbits sostenibles en el marc del PMUST
12/05/2014

L’Ajuntament de Tarragona inicia avui una campanya de sensibilització a través de la reflexió i l’educació per fomentar els hàbits de mobilitat sostenible a la ciutat de Tarragona, en el marc del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUST) que està implantant la ciutat des del desembre de 2011. Aquesta iniciativa es durà a terme en paral·lel a les accions informatives que s’estan realitzant des de l’àrea de Mobilitat des de l’inici del desplegament del pla.

Més enllà de les mesures ja programades dins del PMUST de dissuasió de l’ús del vehicle privat i de foment del transport públic i altres modes més beneficiosos per la salut i l’entorn, la col·laboració ciutadana és imprescindible per assolir els objectius fixats en el PMUST fins al 2017. És per això, que l’Àrea de Mobilitat, paral·lelament a la campanya informativa que s’està duent a terme des de l’inici del desplegament del pla, ha considerat necessària ara una campanya de sensibilització mitjançant l’educació i la reflexió.

L’objectiu principal és fixar un sistema de valors basats en el respecte i l’equitat, que impliqui un canvi d’actituds i comportaments en el conjunt de la població per al foment del transport públic i altres modes de transport més beneficiosos per la salut i l’entorn.

A grans trets, la campanya incideix especialment en l’impacte ambiental del transport motoritzat (contaminació atmosfèrica, sonora, paisatgística…) i sobre la qualitat de vida (sistema respiratori i cardiovascular) tot estimulant l’ús dels mitjans de transport alternatius (a peu, en bicicleta...) per tal d’evitar el sedentarisme i la sinistralitat.

I en concret, els principals objectius de la campanya són:

  • Fomentar l’ús del transport públic
  • Augmentar el coneixement dels ciutadans sobre la xarxa de transport col·lectiu i la intermodalitat.
  • Disminuir la reactivitat a la planificació dels desplaçaments.
  • Conscienciar sobre el benefici econòmic, mediambiental i de reducció d’ocupació de l’espai públic per part del transport col·lectiu.
  • Evidenciar els beneficis econòmics, ambientals, socials i de salut de la utilització d’altres formes de mobilitat (a peu i en bicicleta).
  • Transmetre els valors de la convivència pacífica de les diferents modalitats de mobilitat ciutadana.
  • Fomentar l’ús dels aparcaments dissuasius.
  • Conscienciar sobre el cost econòmic, ambiental i social d’utilitzar l’espai públic com a aparcament.


L’estratègia de l’empresa adjudicatària es basa a estar present en els àmbits on els ciutadans poden decidir canviar els hàbits, és a dir, en els parquímetres quan han d’anar a buscar el tiquet, en el propi tiquet o al darrere d’un autobús públic que poden veure els conductors des del seu cotxe.

El públic principal a la que va dirigida la campanya són els adults, tant del centre de la ciutat com dels barris tant de Llevant com de Ponent, però no té menys importància l’entorn l’escolar i un públic més jove.

Finalment, el que s’ha valorat molt positivament d’aquesta campanya és el missatge, pel seu caràcter implicatiu, directe i que interpel·la al compromís i a la corresponsabilitat:

Millor mou-te. Coneix la campanya

Segells de reconeixement d'administració oberta