El Camí del Cementeri queda establert en sentit únic de pujada
Després de les obres d’arranjament del mur del cementiri i la millora dels accessos per a vianants tant al cementiri com a l’aparcament dissuasiu de la zona i al carrer Rovira i Virgili, i veient l’impacte positiu d’aquest canvi tant per a la seguretat vial com per als vianants i en consens amb els veïns de la zona i de Sant Pere i Sant Pau, finalment s’ha acordat establir de forma permanent el sentit únic de pujada per aquest carrer.
Així doncs, s’ha establert un únic sentit d’entrada cap a la carretera del Pont D’Armentera i el carrer Rovira i Virgili i s’ha senyalitzat un itinerari per a vianants, amb separadors, des de la rotonda del camí del Llorito fins al pas de zebra a l’entrada del cementiri i al pàrquing del davant.
Les millores obtingudes i analitzades durant el temps que s’ha establert el sentit únic mentre duraven les obres han estat sobretot una millor fluïdesa de les retencions habituals en hores punta en aquest punt, en sentit cap al centre de la ciutat des de Sant Pere i Sant Pau, que han passat dels 1.100 metres als 150 metres de cua, el que representa un 80% de reducció i igualment, les retencions de 160 metres en hora punta en el camí del cementiri cap a Rovira i Virgili o carretera del Pont d’Armentera s’han reduït a menys de 20 metres –només 4 vehicles-.
Això ha estat possible perquè el cicle semafòric és més àgil a l'haver eliminat el gir a l’esquerra als vehicles provinents de la carretera del Pont d’Armentera i així també s’han eliminat els freqüents embussos al camí del cementiri, motivats per l'encreuament de vehicles de grans dimensions amb la consegüent millora de la seguretat vial.
El transport públic, a més, ha registrat millores de la velocitat comercial, disminuint entre 5 i 8 minuts el temps de recorregut perquè no troba retencions. D’altra banda, s’ha guanyat seguretat pels vianants i residents a l’Oliva en eliminar l’accés a la ziga-zaga per accedir al camí del cementiri, que era utilitzat per turismes, autobusos i vehicles de grans dimensions i que era una antiga reivindicació dels residents de l’Oliva.
Els usuaris de l’aparcament dissuasiu de la rotonda de Terres Cavades, així com els de l’Anella Verda, guanyen seguretat en els seus desplaçaments a peu.
I finalment també cal evidenciar que s’ha eliminat una afluència de 1.000 vehicles diaris en la carretera del Pont D’Armentera en sentit Tarragona, que han buscat rutes alternatives més directes.