Tarragona inicia la implantació de zones 30 per pacificar el trànsit, incentivar l'ús de la bicicleta i millorar la seguretat de vianants i ciclistes
El Consell de la Mobilitat debatrà les propostes d'ubicació de zones 30 que ofereixen els tècnics municipals del servei de mobilitat. En principi, els tècnics presentaran un mapa de carrers que podrien passar a ser zona 30, és a dir, vies en les quals no es pot circular a més de 30km/h i permeten augmentar la seguretat de vianants i ciclistes i millorar la convivència entre els diferents tipus de mobilitat. Aquesta mesura ja s'aplica a Ciutat Jardí i en molts carrers de la Part Alta.
Igualment, la comissió començarà a treballar propostes sobre la bicicleta, un aspecte que va també molt lligat a la pacificació de trànsit que suposen les zones 30. Segons els diferents estudis amb que treballa Mobilitat de l'Ajuntament de Tarragona, la veritable causa del poc ús de la bicicleta a les ciutats és la sensació d'inseguretat dels ciclistes i l'alta percepció de perill i del risc a ser atropellat. Així ho va confirmar el coordinador de l'informe de qualitat de l'aire d'Ecologistes en Acció, Mariano González, en la I Jornada de debat sobre Mobilitat Sostenible que va oferir el passat mes de desembre, organitzada pel Consell Municipal de la Mobilitat.
L'inici dels treballs per definir les zones 30 és possible després de l'aplicació, des de l'estiu, de dues de les tres zones regulades d'aparcament per a residents al centre de la ciutat, una mesura indispensable dins del Pla de mobilitat urbana sostenible per pacificar el trànsit al centre de la ciutat.
La comissió de trànsit començarà a treballar les propostes que hauran de validar-se en el ple del Consell de la Mobilitat, previst per a començaments d'abril.