Taragona s'adhereix a la "Red de ciudades por la bicicleta"
Entre els principals objectius de la “Red de ciudades por la bicicleta” destaquen:
- Intensificar la promoció de la bicicleta i desplegar el seu potencial.
- Desenvolupar estratègies per promoure que les administracions espanyoles implementin de la manera més eficaç la promoció de la bicicleta.
- Impulsar iniciatives per aconseguir que el desplaçament en bicicleta sigui més segur.
- Incrementar les infraestructures per a l'ús de la bicicleta i millorar i promocionar les ja existents.
- Intensificar les vies de col·laboració amb totes les parts implicades, especialment amb qualsevol entitat que promogui un major ús de la bicicleta.
- Desenvolupar sinergies que afavoreixin la intermodalitat i la multimodalitat entre els municipis de la xarxa i el seu entorn metropolità.
- Defensar el potencial de la bicicleta com a vehicle silenciós, net i assequible i sostenible davant l'opinió pública i promocionar el seu ús com a eina de mobilitat alternativa al cotxe i al moto en els desplaçaments curts.
Tarragona compta des de l’any passat amb el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible que, durant el seu període de vigència (2012-2017), contempla un seguit d’accions orientades a fomentar i millorar l’ús de la bicicleta i que segueixen les línies de treball que promou la “Red de ciudades por la bicicleta”. La tinent d’alcalde de Mobilitat, Begoña Floria, explica que: “el PMUS té com a principals objectius aconseguir la reducció d’emissions de CO2 provocades pels vehicles de motor i crear espais de convivència entre les diferents maneres de moure’s per la ciutat. La bicicleta és una alternativa saludable i eficient per als desplaçaments curts dintre de la ciutat i en aquesta línia estem treballant”.
En aquest sentit, s’ha iniciat la instal·lació de 100 nous punts per aparcar bicicletes a Tarragona a zones d’equipaments i punts de la ciutat generadors de mobilitat. A més, el aparcaments municipals compten també amb espais reservats per a les bicis. Al mateix temps, el Consell Municipal de la Mobilitat està treballant una proposta d’ubicació de zones 30 al centre de la ciutat que permeten augmentar la seguretat de vianants i ciclistes i millorar la convivència entre els diferents tipus de mobilitat. Aquesta mesura ja s'aplica a Ciutat Jardí i en molts carrers de la Part Alta.
Els estudis del PMUS apunten que un 0.2% dels desplaçaments que es fan a la ciutat són en bicicleta, mentre que en vehicle privat suposen el 52%, a peu un 38.1% i amb l’EMT un 9.7%.