El PIPB ha desplegat una àmplia estratègia de participació ciutadana, partint de la constitució del Grup Impulsor al novembre de 2022, el qual va celebrar diversos tallers deliberatius, fins a l’enquesta en línia que va rebre 395 respostes o la realització de dues rutes exploratòries.
Pel què fa a la dinàmica social, comunitària i cultural del barri, la ciutadania exposà que fan falta més espais i equipaments sociocomunitaris, sociosanitaris, culturals i educatius, pel que cal identificar i rehabilitar edificis amb valor patrimonial i que es troben en desús. Així mateix, es reivindicà una descentralització dels recursos d’assistència social existents al barri.
Pel què fa a l’urbanisme, l’espai públic i la mobilitat, la ciutadania considera que cal incorporar millores en l’accessibilitat i la qualitat de l’espai públic ampliant voreres i eliminant barreres arquitectòniques especialment en carrers com Apodaca o Reial, o implementant plataformes úniques i pacificant carrers com Orosí o del Mar, però també dotant el barri de més espais d’estada i activitat alhora que es millorin les connexions amb el mar obrint la façana marítima i la resta de la ciutat. Aquestes intervencions haurien de ser compatibles amb les necessitats d’aparcament existents.
En l’àmbit del comerç i l’activitat econòmica, es proposa la generació de pols d’atracció amb capacitat per dinamitzar el teixit comercial amb espais d’oci, artístics o amb equipaments de referència. Cal una estratègia de reactivació de baixos comercials que contribueixi a diversificar el teixit comercial, ja que el 70% de les persones enquestades fan les compres quotidianes alimentàries i no alimentàries (farmàcia, perruqueria, etc.) en el barri però per a compres d’oci, llar, roba i complements en un 90% surten fora. Un dinamisme que la ciutadania proposa compatibilitzar amb estratègies per fer front a la gentrificació i a la profusió dels habitatges turístics.