Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Consistori Notícies de govern Notícies 2025 El govern municipal valora positivament la suspensió de les mesures cautelars demanades per Paprec

El govern municipal valora positivament la suspensió de les mesures cautelars demanades per Paprec

El govern municipal valora positivament la suspensió de les mesures cautelars demanades per Paprec

El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya ha desestimat la sol·licitud de suspensió presentada per l'empresa francesa contra l'adjudicació del contracte de neteja de Tarragona
El govern municipal valora positivament la suspensió de les mesures cautelars demanades per Paprec Foto: Isaías Mena.
07/02/2025

El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya ha resolt desestimar la sol·licitud de suspensió per l’empresa GBI PAPREC, SA en relació a l’acord del Tribunal Català de Contractes del Sector Públic, de 6 de juny de 2024, que va estimar el recurs especial en matèria de contractació presentat per URBASER, SA.

L’empresa francesa, que va quedar primera en puntuació, va presentar recurs contenciós administratiu expressant la seva disconformitat contra l’acord del Tribunal Català de Contractes del Sector Públic emès el 6 de juny de 2024 i també contra l’acord del Consell Plenari de l’Ajuntament de Tarragona del 21 de juny de 2024. En aquest acord l’Ajuntament executava la resolució del 6 de juny i demanava tota la documentació a la segona classificada per iniciar els tràmits per a procedir a l’adjudicació i, posteriorment, adjudicar a URBASER, SA el nou contracte.

En paral·lel, l’Ajuntament de Tarragona està a l’espera que el Jutjat del Contenciós Administratiu de Tarragona resolgui la mesura cautelar sobre la suspensió de l’acord municipal de 21 de juny de 2024 interessada per GBI PAPREC, SA. En el cas que resolgui en el mateix sentit i denegui la cautelar, el consistori podrà finalment adjudicar a la segona empresa, és a dir, a URBASER, SA.

L’alcalde de Tarragona, Rubén Viñuales, ha explicat que “un cop tinguem la resolució del Jutjat del Contenciós demanarem informes tècnics i jurídics i, així que sigui possible, adjudicarem el contracte de la brossa”. L’alcalde, que confia que això passi abans d’un any, ha remarcat que “estem més a prop de tenir la Tarragona neta que tots volem, amb un contracte actualitzat, amb més màquines d’aigua i illes emergents. En definitiva, un contracte que ja no sigui obsolet com que el que tenim de fa 23 anys”.

Segells de reconeixement d'administració oberta