El nou equip de govern s'organitza en sis grans àrees
L'equip de govern més reduït de la democràcia a Tarragona, format per l'alcalde Josep Fèlix Ballesteros i vuit tinents i tinentes d'alcalde del Partit Socialista de Catalunya s'ha organitzat políticament en sis grans àrees:
- Presidència
- Serveis Centrals, economia i hisenda i seguretat
- Serveis a la persona
- Territori
- Educació, ocupació i desenvolupament econòmic
- Cultura, patrimoni, turisme i joventut
Les tinences d'alcalde han quedat repartides de la següena manera:
- Primer tinent d’alcalde: Pau Pérez Herrero
- amb les competències de Serveis Centrals, Economia, Hisenda i Seguretat
- Segon tinent d’alcalde: Javier Villamayor Caamaño
- amb les competències d'Esports, Jocs Mediterranis, Transparència i Ciutat Intel·ligent
- Tercera tinenta d’alcalde: Begoña Floria Eseberri
- amb les competències de Cultura, Patrimoni i Turisme
- Quarta tinenta d’alcalde: Elvira Ferrando Gómez
- amb les competències de Comerç, Relacions Ciutadanes i Universitats
- Cinquè tinent d’alcalde: Josep Maria Milà Rovira
- amb les competències d'Urbanisme, Mobilitat i Béns
- Sisè tinenta d’alcalde: Ana Santos Gorraiz
- amb les competències de Serveis a la Persona
- Setena tinenta d’alcalde: Ivana Martínez Valverde
- amb les competències de Joventut, Centres Cívics, Cooperació, Medi Ambient, Espais Públics i Neteja
- Vuitè tinent d’alcalde: Francesc Roca Rosell
- amb les competències d'Educació, Ocupació i Desenvolupament Econòmic
Podeu consultar el decret de l’Alcaldia de delegacions de cartipàs, on es detallen les tinences d'alcalde, les àrees i les atribucions i competències de les diferents conselleries.
Les delegacions del cartipàs han estat aprovades en la sessió extraordinària i urgent del Consell Plenari que s'ha celebrat just després de la sessió constitutiva de l'Ajuntament. En aquesta sessió, també s'ha aprovat (amb 25 vots a favor i 2 en contra) el règim de dedicació i les retribucions dels consellers de l'Ajuntament, així com el nombre, les característiques i les retribucions del personal eventual.
En total, es crearan onze llocs de treball d'assessors dels serveis generals de la Corporació (2 a proposta de PSC, 2 per part de C's, 2 d'ERC, 2 pel PP i un per CiU, un per les CUP i un per ICV). D'aquests, 7 tenen una dedicació de mitja jornada. Finalment, es crearà el lloc de treball de director del gabinet de l'Alcaldia i comunicació.