Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Consistori Grups municipals Grup Municipal Junts per Catalunya Mandat 2023-2027 Junts aconsegueix l'augment de la subvenció a la Fundació Bona Nit i presenta una moció en defensa de la Pedra Seca

El Grup municipal de Junts per Catalunya ha explicat davant els mitjans aquest matí, la moció que defensarà la consellera Elvira Vidal. Per altra banda, el conseller portaveu Jordi Sendra ha fet menció de tres punts importants aconseguits gràcies a l’oposició constructiva que està duent Junts al consistori.
01/08/2024

La consellera Elvira Vidal ha començat explicant la moció que defensarà al ple ordinari de juliol per a la protecció i difusió de les construccions de pedra seca a la nostra ciutat, “tenim un patrimoni a Tarragona de pedra seca molt important que s’està perdent, les noves cultures espolien material de les cultures anteriors per fer-ne de noves, i això no es pot consentir”, afirma la consellera.

“S’haurien de catalogar i protegir les que tenim, ubicades a l’Anella Verda i al Pont del Diable, també a Sant Simplici, que des de Junts vam demanar l’adequació d’aquest espai. Demanem que s’inventariïn aquestes construccions i  s’elabori un pla per a documentar i protegir aquest tipus de construcció humil i de gran importància”, conclou la consellera Vidal.

Per altra banda, el conseller portaveu Jordi Sendra, ha volgut recalcar el missatge del grup municipal en referència a la negociació i treball discret que està duent a terme Junts al consistori.

El primer tema del qual ha parlat de manera positiva és que Junts “estem molt contents que al setembre per fi als autobusos de Tarragona es puguin pagar amb targeta, nosaltres ho vam demanar reiteradament durant la campanya i en la negociació d’ordenances i pressupost, el govern ens ha fet cas”.

Un segon tema del qual ha fet menció el portaveu, és l’augment de subvencions a les entitats socials, “vam incidir molt en l’augment de pressupost a les entitats socials que fan una feina subsidiària de l’administració atenent col·lectius vulnerables. Per exemple, la partida de la Creu Roja ha augmentat el seu pressupost fins a 90000 euros gràcies a la demanda que vam fer i amb aquest fet, l’entitat podrà estalviar fons propis.”

Per altra banda, destaca el conseller “també hem aconseguit que el 71è modificatiu de crèdit inclogui un augment de la subvenció per a la Fundació Bona Nit, que atén  persones sense sostre. L’aprovació del modificatiu de crèdit permetrà augmentar la dotació de la fundació de 48000 a 65000 euros.”

El tercer punt de Sendra ha estat aconseguir “l’adequació i reparació de les pistes d’esquaix de Riu Clar que vam pactar als pressupostos, i ara us podem dir que ja s’ha licitat i adjudicat, només restem a l’espera del calendari en el qual es farà efectiu la seva millora”.

Amb aquests tres exemples de fer política, el grup municipal de Junts ha explicat així les fites aconseguides dins de la negociació de pressupostos.