Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Consistori Grups municipals Grup Municipal Junts per Catalunya Mandat 2023-2027 Jordi Sendra denuncia l’abandonament ferroviari i acusa l’Estat espanyol de condemnar Tarragona al caos

El conseller ha expressat avui un suport ferm al portaveu de Junts al Senat, Eduard Pujol
26/09/2024

Segons Sendra, el tall imminent a la línia de Roda de Berà és "un nou exemple del menyspreu sistemàtic que Madrid té cap al nostre territori" i ha advertit que les conseqüències seran "un caos sense precedents".

"El que ens està fent l’Estat espanyol és un autèntic càstig", ha declarat Sendra amb contundència.

"Tarragona, una demarcació amb una importància estratègica fonamental per al país, és deliberadament ignorada. Aquest tall a Roda de Berà serà un col·lapse total que perjudicarà milers de ciutadans. No és només una desatenció, és una humiliació constant."

Sendra ha criticat la passivitat del govern espanyol davant de les reiterades demandes del territori: "Fa anys que exigim un servei ferroviari digne, però l’Estat només ens ofereix promeses buides. És inacceptable que el 2024 encara hàgim de demanar el mínim, que és tenir trens suficients per garantir la mobilitat de les nostres comarques. En lloc d’invertir en infraestructures essencials, l’Estat ha decidit condemnar-nos a un sistema ferroviari digne del segle passat."

En referència a les paraules d’Eduard Pujol al Senat, Sendra ha reforçat la crítica afirmant que "Madrid ha abandonat completament les comarques de Tarragona i les Terres de l’Ebre. Un sol tren Avant des de Tortosa és una burla. Exigim cinc freqüències diàries de manera immediata, no d’aquí a sis anys, i exigim més trens per a Valls de manera permanent."

El conseller ha estat especialment crític amb el Ministeri de Transports, al qual ha acusat d’"improvisació constant" i de "no tenir cap mena de respecte per les necessitats del territori". També ha donat suport a la demanda d’un estudi d’impacte acústic per part dels ajuntaments, destacant que "aquestes peticions han estat ignorades des de fa anys, com si Tarragona no comptés per a Madrid".

Finalment, Sendra ha estat clar en la seva advertència: "Junts no permetrà que aquesta situació es prolongui. Estem farts de ser ciutadans de segona a ulls de l’Estat espanyol. Donem tot el suport al nostre grup parlamentari al Congrés i al Senat, amb Eduard Pujol al capdavant, però també diem clarament que no callarem davant d’aquest maltractament constant. Tarragona es planta i exigeix respecte."