ERC alerta que la política d’improvisació de Viñuales fa perillar la inversió de 3 milions d’euros dels Fons Next Generation si no s’omple l’aparcament Torroja
El Grup Municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya ha alertat a l’alcalde Viñuales que la baixa ocupació de l’ampliació de l’aparcament Torroja, provocada per l’elevat preu de 6€ el dia, posa en perill la subvenció de 3 milions d’euros que l'Ajuntament de Tarragona va assolir dels fons Next Generation. Un paquet d’inversions vinculat a projectes per a la implantació de la zona de baixes emissions i la transformació digital i sostenible del transport. Uns diners que han permès la peonització dels carrers Canyelles, Josepa Massanés i López Peláez, el nou aparcament dissuasiu Guillem Oliver, els autobusos híbrids o l’ampliació de l’aparcament Torroja.
Els republicans assenyalen que, tot i la important despesa pública d’1,8 milions d’euros per a fer l’obra, l’ampliació de l’aparcament Torroja es manté pràcticament buit la major part del temps amb una ocupació mitjana de tot l'aparcament del 32% en hores diürnes i comptant els 90 abonats, però que no arriba al 5% a la part ampliada. “L’actual govern no vol rectificar per simple orgull, però és evident que les coses no funcionen i cal prendre decisions valentes. Si no s’actua, podem perdre una inversió molt important per la ciutat”, ha afirmat Xavi Puig, portaveu adjunt d’ERC.
Des d’ERC consideren que la situació actual és insostenible i exigeixen que Viñuales modifiqui el model de gestió per convertir el pàrquing en un veritable aparcament dissuasiu amb una tarifa d’1 euro al dia. “Aquesta mesura, que ja hem proposat en diversos plenaris a través de mocions, afavoriria la mobilitat sostenible, facilitaria l’estacionament als veïns i veïnes de la Part Alta i donaria una utilitat real a una infraestructura que, ara com ara, continua infrautilitzada”, ha recordat Puig.
En aquest sentit, el principal partit a l’oposició recorda a l’equip de govern del PSC que el contracte d'obres signat pel consistori el juny de 2022 fixava unes metes d’ocupació progressives que no s'estan complint. Puig ha avisat que “Les previsions exigien una ocupació del 50% el segon semestre de l’any passat per aquesta mateixa ampliació que està al 5%, aproximadament. Per l’actual semestre l’objectiu d’obligat compliment és del 60%, percentatge que s’està molt lluny d’assolir”.
Sobre l’aparcament Torroja els republicans també han criticat la decisió de Viñuales de traslladar la càrrega i descàrrega dels autobusos de creueristes en aquest aparcament sense una planificació adequada.
Des d’ERC consideren que aquesta mesura no resol els problemes estructurals de mobilitat que pateix la ciutat, i que respon més a la pressió mediàtica que a una estratègia ben definida. “L'alcalde de Tarragona ha de posar en primer lloc les necessitats dels veïns de la Part Alta i del conjunt dels tarragonins, no les dels creueristes. La ciutat necessita una política de mobilitat planificada, consensuada i sostenible, i no decisions precipitades que només desplacen els problemes d’un lloc a un altre”, ha manifestat Puig, qui afegeix que “el trasllat dels autobusos de creueristes a Torroja generarà nous problemes de congestió a més de greus problemes de seguretat al Sant Pau, al passeig Torroja i al barri dels Músics”.
En aquest sentit, el portaveu adjunt apunta que l’Ajuntament té l’obligació de controlar que s’estiguin complint els objectius d’ocupació fixats, per això es pregunta si “l’Ajuntament està fent tot el possible per assolir-los? O està canviant l’objecte de l'obra que es va fer amb finançament europeu? Què ens apropa més als objectius d’ocupació mercats: abaixar els preus d’aparcament de 6€ a 1€ al dia o posar-hi una estació d’autocars per a turistes?”.