Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Consistori Grups municipals Grup Municipal ERC Notícies 2024 Viñuales rebutja la petició d’ERC de donar explicacions sobre el cas de l’espionatge a l’Ajuntament al·legant que “són meres insinuacions”

Roig recorda que la notícia publicada recull la transcripció de la denúncia que es va presentar a la Guàrdia Civil i que apunta cap al seu despatx
Viñuales rebutja la petició d’ERC de donar explicacions sobre el cas de l’espionatge a l’Ajuntament al·legant que “són meres insinuacions” Atenció als mitjans del GM d'ERC aquest matí | ERC
05/09/2024

L'alcalde Rubén Viñuales ha rebutjat un cop més sortir a donar explicacions sobre el cas de l'espionatge en una Junta de Portaveus, demanada per ERC, al·legant que les informacions publicades per Porta Enrere, el passat 1 d'agost, són "meres insinuacions".

Maria Roig, portaveu d'ERC, ha destacat que "la informació publicada pel mitjà no es basa en especulacions sinó que, segons s'apunta, és la transcripció del contingut de la denúncia que la cap tècnica de Neteja Pública ha presentat a la Guàrdia Civil i que ja està al jutjat. Aquí les úniques insinuacions que hi hauria hagut és que l'Alcalde digués que potser tenia el mòbil infectat quan s'ha demostrat que no era així".

La republicana ha insistit que "la manca d'explicacions per part de Viñuales és opacitat" i que "no entenem per què en un cas tan greu no surt a donar la seva versió i a desmentir el calgui, si cal desmentir alguna cosa. Per què no en vol parlar?".

Un cop més, des d'Alcaldia rebutgen la petició d'ERC de convocatòria de Junta de portaveus extraordinària dient que "no procedeix perquè les informacions de Porta Enrere es basen en meres insinuacions" i perquè "el tema ja es troba al jutjat competent". Sobre això, Roig ha afegit que "sabem que tot això està en mans de la justícia, però la justícia fa el seu curs i paral·lelament, nosaltres a l'Ajuntament podem parlar-ne i podem demanar les explicacions que considerem a l'alcalde". Tanmateix, recorda al PSC la gravetat del cas, dient que implica un presumpte espionatge a la cap tècnica del departament de Neteja Pública, una de les figures clau en la gestió del contracte més important de l'Ajuntament de Tarragona, valorat en més de 220 milions d'euros.

La portaveu ha mostrat la seva decepció amb la gestió que està fent Viñuales d'aquesta investigació dient que "ja fa dies que va tornar de vacances i no entenem per què continua amagant-se. És un assumpte massa greu per no afrontar-lo".

Des d'ERC reclamen que l’Alcalde entomi aquesta situació i que respongui a les moltes preguntes que tenen, com: "Va ordenar retirar els mòbils? No es fia dels seus treballadors? Per què en aquella reunió sí que els va fer retirar i en altres posteriors no? Què va passar exactament amb els mòbils, per què no eren al lloc quan es va acabar la reunió? Qui els va custodiar? Per què se'ls van emportar i a on? L'Ajuntament es personarà en el cas de l'espionatge tal com va assegurar?". Els republicans recorden que segons la denúncia, l'espionatge podria haver començat mentre es feia una reunió al despatx de l'alcalde, això apunta cap a una direcció en concret i "per això ens sorprèn molt que davant d'unes acusacions així Viñuales amagui el cap sota l'ala i no surti a donar explicacions".

Per altra banda, Roig ha lamentat que "no veiem cap suport en aquella declaració institucional en què tots els grups municipals ens vam mostrar tan ferms dient que volíem que s'investigués fins a les últimes conseqüències aquest espionatge i per defensar a la cap tècnica. Després d'això tothom ha desaparegut i ERC s'ha quedat sola defensant la institució i defensant la treballadora. Nosaltres continuarem insistint i demanant les explicacions que calgui a l'Alcalde tantes vegades com faci falta perquè volem saber la veritat".

La portaveu ha afirmat que d'aquest tema se'n parlarà a la Junta de portaveus ordinària del mes de setembre i "allà veurem com reaccionen tant l'alcalde com la resta dels suposats grups de l'oposició. Per nosaltres aquest cas és gravíssim i sortirà això per descomptat".