Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Consistori Grups municipals Grup Municipal ERC Notícies 2024 ERC considera que el contracte de la neteja no pot tenir una adjudicació tan feble

Viñuales encalla el contracte més important de Tarragona i no defensa la feina feta per l'Ajuntament
ERC considera que el contracte de la neteja no pot tenir una adjudicació tan feble Ajuntament de Tarragona | ERC
11/06/2024

Des del Grup Municipal d’ERC a l’Ajuntament de Tarragona considerem que el contracte de la brossa és de màxima rellevància tant per la quantia econòmica que comporta com per la necessitat d'aconseguir una Tarragona molt més neta. Per aquesta raó resulta molt greu que l'alcalde Viñuales hagi fet encallar el contracte més important de Tarragona. L’alcalde, juntament amb el nou govern del PSC, es van trobar fet un bon molt bon plec de la brossa però, en canvi, han fet una mala adjudicació. El mateix alcalde ho admet tàcitament quan renuncia de forma expressa a defensar la feina feta per l'Ajuntament i a recórrer la decisió del Tribunal Català de Contractes al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya. El preu d'aquesta mala adjudicació és difícil de calcular, però malauradament el pagarà la ciutadania de Tarragona.

Des d'ERC entenem que, tot i que és responsabilitat de l'equip de govern resoldre la situació que ell mateix ha creat, seria convenient convocar una Junta de Portaveus que no s'ha convocat. Tampoc s'ha convocat d'urgència la Comissió oportuna per valorar l'abast de la crisi i les possibles sortides. En comptes d'això, s'ha optat per parlar directament a través dels mitjans, cosa que no ha fet ni el mateix alcalde, a qui correspondria donar la cara en una qüestió d'aquesta transcendència.

Una de les qüestions publicades als mitjans és la intenció d'adjudicar a l'empresa classificada en segon lloc. Però no s'entén que s'adjudiqui el contracte a una empresa a qui el mateix Tribunal Català de Contractes apunta que també incompleix requisits obligatoris. Considerem que és una decisió injusta a consciència, una mala decisió. Cal afegir-hi que els previsibles recursos al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya per part de les empreses que es considerin perjudicades podrien tenir conseqüències nefastes en un futur.

Des d’ERC considerem que un contracte tan important no pot tenir una adjudicació tan feble i per això cal tornar a fer el procés d'adjudicar, però aquesta vegada cal fer-ho bé d'entrada i alhora fer-ho amb celeritat perquè no ens podem permetre que Tarragona estigui tan bruta com està. Tots volem resoldre el més ràpid possible el laberint generat per l'alcalde Viñuales, sens dubte, però és evident que començar a intentar totes les solucions manifestament impugnables, una a una, és el camí més lent i ineficient possible.

Per una Tarragona neta, fem-ho ràpid i sobretot fem-ho bé.