Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Consistori Grups municipals Grup Municipal ERC Notícies 2024 ERC ja va alertar dels perills que suposava adjudicar el contracte de la brossa a la segona empresa sense una seguretat jurídica

Els republicans demanen reinvertir els diners pressupostats pel nou contracte a millorar la maquinària i les condicions dels treballadors mentre no s'adjudica el nou contracte
ERC ja va alertar dels perills que suposava adjudicar el contracte de la brossa a la segona empresa sense una seguretat jurídica Jordi Fortuny, conseller d'ERC, durant l'atenció als mitjans.
18/07/2024

El Grup Municipal d'ERC a l'Ajuntament de Tarragona es mostra satisfet de la decisió de retirar de l'ordre del dia del pròxim Consell Plenari l'adjudicació del contracte de la brossa a la segona empresa del concurs públic. "Després de conèixer la decisió del Tribunal Català de Contractes ja vam dir que no era admissible resoldre l'adjudicació del nou contracte de la brossa i neteja de pressa i corrents. Vam assenyalar la nostra preocupació i advertir que era una decisió temerària que podríem pagar amb greus conseqüències econòmiques. El govern del PSC ho tenia mal plantejat, que es retiri el punt de l'ordre del dia és el més lògic", ha expressat el conseller d'ERC Jordi Fortuny.

"Des d'ERC sempre hem defensat una adjudicació ben feta. Per això vam exigir que l'Ajuntament presentes recurs al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya per defensar la bona feina que han fet els tècnics municipals en l'adjudicació del nou contracte", ha recordat Fortuny qui ha puntualitzat que "el TSJC ho ha de resoldre, només així tindrem una decisió sòlida i amb seguretat jurídica".

Mentre no es resolgui aquest atzucac jurídic des d'ERC exigeixen a l'equip de govern que reinverteixi els diners pressupostats per amortitzacions del nou contracte a millorar l'actual maquinària de la neteja i brossa. "En el ple de demà hi ha un modificatiu on es treuen més de 800.000€ d'aquesta partida per destinar-los en altres temes, tots aquests diners s'han de reinvertir en millorar el servei de neteja i brossa. Tarragona està bruta i cal comprar o llogar nova maquinària, només així millorarem el servei i també les condicions laborals de les treballadores i treballadors que ara mateix es troben en una situació precària", ha apuntat Fortuny.

Sobre el nou contracte de la brossa el conseller republicà s'ha preguntat "com pot ser que a hores d'ara encara no sapiguem si l'alcalde té el telèfon punxat o no, havent passat tres mesos des que va fer públiques les seves sospites". Fortuny ha recordat que ell va saber en dos dies si tenia el mòbil punxat i demana diligència en aquest sentit.