Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Consistori Grups municipals Grup Municipal ERC Notícies 2024 ERC exigeix a Viñuales que doni explicacions sobre les informacions que apunten que l’espionatge a l’Ajuntament va començar en una reunió al seu despatx

Els republicans demanen la convocatòria d’una Junta de Portaveus perquè l’Alcalde respongui a totes les preguntes de l’oposició
29/08/2024

El Grup Municipal d’ERC a l’Ajuntament de Tarragona exigeix a l’alcalde Rubén Viñuales que convoqui una Junta de Portaveus Extraordinària per parlar del cas d’espionatge i les últimes informacions aparegudes en els mitjans de comunicació. Els republicans han tornat a fer la petició després que l’alcalde es negués a fer-ho al·legant a principis d’agost que “no era un tema important per a convocar-la i que es podrien desvirtuar les Juntes de Portaveus”.

“Per què no vol donar explicacions l’Alcalde quan altres vegades ho ha fet?”, expressa la portaveu d’ERC, Maria Roig, qui recorda que sobre el tema de l’espionatge s'han convocat altres juntes de portaveus per a parlar-ne. “Ara que ha tornat de vacances ja pot afrontar-ho, no es pot continuar amagant d’aquest tema”.

Roig destaca que els grups municipals “ens mereixem respecte i tota la seriositat i les explicacions que calguin per part de l’Alcalde quan parlem que algú ha espiat a l’Ajuntament, algú ha espiat a la cap tècnica del departament de Neteja Pública, una de les responsables del contracte més important del consistori de més de 220 MEUR”. I a més, recorda que en la notícia de Porta Enrere es deia que el pèrit informàtic que li fa a la treballadora les anàlisis del seu terminal, determina que -el dia que l’alcalde va ordenar presumptament que es traguessin els mòbils de la reunió- el seu mòbil va presentar una activitat sospitosa i uns determinats esborrats d'informació compatibles amb què s'instal·lés un presumpte programa espia a partir del qual es van fer les escoltes i l'espionatge. Davant d’aquestes informacions, “és sorprenent que davant d'unes informacions que només apunten cap a una direcció, que és el despatx de Viñuales,  el mateix alcalde no digui res i s’escudi en un comunicat lamentable, buit de contingut i on un cop més s’amaga tant ell com la consellera responsable de la Neteja, Sonia Orts”, etziba Roig.

Des d’ERC afirmen que a la Junta de Portaveus tenen molt clar que volen resposta a tots els dubtes que han sorgit a mesura que avança el cas. Sobre això, asseguren que demanaran si és cert que Viñuales va ordenar treure els mòbils de la reunió i per què? Per què l'alcalde no confiava en els alts càrrecs i funcionaris amb qui es va reunir aquell 29 de gener? Per què en altres reunions no ha ordenat treure els mòbils de la sala i en aquella presumptament sí? Per què no surt a donar explicacions? De què té por?”, entre altres.

En aquest sentit, Roig considera que cal que l’alcalde respongui  “si l’Ajuntament es personarà en la causa de l’espionatge o ara que no s’ha espiat a l’alcalde deixaran a l’estacada a la cap tècnica del departament” i li recorda que “tots els grups municipals vàrem acordar una declaració institucional per defensar a la treballadora”. Viñuales, segons Roig, va assegurar que ho faria, “entenem que encara que l'alcalde no hagi estat espiat això es mantindrà així perquè han espiat a la institució, a l’Ajuntament ”.

La portaveu lamenta que “som els únics que estem pressionant a l'alcalde per poder tenir una reunió perquè ens doni la seva versió i som l’únic grup de l'oposició que estem posant el crit al cel davant d'aquestes informacions que estem llegint en premsa que creiem que són molt greus. El silenci de l’Alcalde no ajuda a esclarir aquesta gravíssima informació i hi posa més foscor a tot plegat”.

Per últim, els republicans apunten que al GM van rebre un anònim relacionat amb tot aquest cas i que van traslladar aquest escrit al jutjat, perquè s’adjuntés a l’expedient del cas per si pot ser d'ajuda en aquesta causa que encara està oberta.