Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Consistori Grups municipals Grup Municipal ERC Notícies 2024 ERC denuncia la reserva d’espais a primera línia de les platges tarragonines

ERC denuncia la reserva d’espais a primera línia de les platges tarragonines

Els republicans reclamen que l’ordenança de convivència ciutadana i d’ús d’espais públics reguli aquesta pràctica
ERC denuncia la reserva d’espais a primera línia de les platges tarragonines Imatge de la Platja Llarga, 12 d'agost a les 8.50h.
13/08/2024

El Grup Municipal d’ERC a l’Ajuntament de Tarragona denuncia la pràctica de reserva d’espais i abandonament temporal de les gandules, cadires, tovalloles o para-sols a les platges de la ciutat. Aquest comportament no només va en detriment de l'ús públic i compartit de la platja, sinó que també representa una falta de respecte cap a la resta d’usuaris que arriben més tard i es troben amb zones ja ocupades per objectes sense ningú a la vista. La portaveu, Maria Roig, apunta que “la platja és un espai públic i, com a tal, ha de ser accessible per a tothom, sense discriminació ni privilegis per a aquells que arriben primer o tenen un apartament a primera línia de mar”.

A Tarragona l’ordenança general de convivència ciutadana i ús dels espais públics no contempla cap article que reguli aquest fet. Per això des d’ERC creuen que aquest buit normatiu posa en evidència la necessitat d'una revisió urgent de l'ordenança municipal. “La platja és un espai compartit on tots els ciutadans haurien de poder gaudir sense impediments. És fonamental que cada persona entengui que la platja és de tots, i que la seva acció d’abandonar objectes per reservar lloc afecta directament els altres. La millora de l’ordenança reforçaria el sentit de comunitat i respecte mutu entre els usuaris”, afegeix Roig.

Des del Grup Municipal ja han sol·licitat a alcaldia la modificació d’aquesta ordenança per regular l’ús públic de les platges de la ciutat com ho ha fet, per exemple, Vila-seca. Aquest municipi disposa d’un pla d’usos de platges que regula aquestes pràctiques. La normativa inclou: “No és permesa la pràctica de deixar instal·lats o estesos elements com para-sols, cadires, ràfies, tovalloles o similars, sempre que no es trobin presents els seus propietaris, als efectes de tenir reservat un lloc a la platja. Es considera que aquests fets desnaturalitzen l’ús públic de la platja.” A més, el Grup Municipal d’ERC proposa que, per tal d'evitar conflictes entre banyistes, l’Ajuntament prengui mesures mentre es treballa i es fa efectiva la modificació sol·licitada.