Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Consistori Grups municipals Grup Municipal ERC Notícies 2024 ERC defensarà al ple la preservació de l’Anella Verda davant la possible construcció d’un macrocomplex esportiu privat

Els republicans també presenten una moció per a l’elaboració d’una enquesta ciutadana que permetrà conèixer què pensen els tarragonins dels serveis municipals o de l’equip de govern
ERC defensarà al ple la preservació de l’Anella Verda davant la possible construcció d’un macrocomplex esportiu privat Els consellers Xavi Puig i Carles Farré durant la roda de premsa | ERC
19/06/2024

El Grup Municipal d'ERC a l'Ajuntament de Tarragona té molt clar que l'Anella Verda s'ha de preservar davant de qualsevol perill i per això porten a plenari una moció per tal de blindar, concretament, l'entorn de Mas de la Creu, Mas Pastoret i la zona prop de Mas d’en Sorder.

En aquest valuós enclavament hi ha uns extensos camps de conreu, envoltats de boscos i camins i en un altre extrem, el Mas de la Creu. En ambdós sectors, molt propers l'un de l'altre, "la propietat del sòl té intenció de demanar que es tiri endavant la construcció d'un macrocomplexe esportiu de camps de futbol a través d'un projecte d'actuació específica en sòl no urbanitzable, sota el nom de Tarragona Football Center", ha explicat el conseller Xavier Puig. Aquest projecte d'iniciativa privada, tal com ha detallat, contempla la construcció i l'explotació de 9 camps de futbol, un dels quals de futbol platja, una piscina i altres instal·lacions esportives, i alhora, també la construcció de carreteres que ara no existeixen.

Per Puig, "el problema no rau en absolut en la proposta en si, sinó en la ubicació d'aquesta, al bell mig de l'Anella Verda de Tarragona" i afegeix que una proposta d'aquestes característiques “seria sens dubte una gran notícia per a la ciutat si la seva ubicació no fos un espai de valor natural”. Sobre això, afirma que “no podem permetre una desforestació i una invasió dels camps fora del sentit comú”.

El conseller ha lamentat que "l'entorn conformat entre Mas de la Creu, Mas del Pastoret i Mas d’en Sorder té una forta demanda per a entregar-la a la depredació urbanística i l'explotació dels interessos privats". Per aquest motiu, ha defensat que "cal posar en valor, protegir i ampliar l'Anella Verda de Tarragona. En aquest cas ens conformem en preservar-la, en mantenir-la com un espai per al gaudi, el passeig i l'esport en entorn natural de la ciutadania tarragonina així com de la dels municipis veïns -com el Catllar, amb qui frontereja l'emplaçament- i els nostres visitants".

Des d'ERC recorden que durant l’anterior mandat, la línia de treball era que aquella zona fos declarada sòl no urbanitzable en el nou POUM i sembla que ara mateix aquesta directriu es manté. Ara bé, Puig destaca que per protegir-ho fins al nou pla hi ha "la fórmula per a garantir el mal irreversible de la construcció d'aquest macroequipament esportiu privat i és la suspensió de llicències de l'àmbit". El mateix conseller recorda que durant el procés participatiu del POUM, l’ítem que més va defensar la ciutadania, a banda de treure les mercaderies de l’interior, va ser l’Anella Verda de Tarragona. En aquest sentit, ha afegit que “ara és el moment perquè l’Ajuntament deixi clara la seva posició i entre tots protegim aquell immens tram de l'Anella Verda fins a la redacció i aprovació definitiva del nou POUM".

Per cloure, Puig ha destacat que “contra la proposta de construir aquest complex esportiu s'estan organitzant tota mena d'entitats que ja hi estan treballant. Som conscients i per tant s'està organitzant el teixit associatiu, però pensem que no cal anar a lluites si tenim un ajuntament que ja s'estima de per si el seu patrimoni natural i la seva Anella Verda”.

Per altra banda, els republicans també presenten una moció per a l'elaboració d'una enquesta d'opinió ciutadana i que es faci anualment. El conseller Carles Farré ha destacat que "tenir en compte l'opinió i la satisfacció de la ciutadania és fonamental per a una gestió municipal efectiva i transparent. És una manera d'obrir les portes a la ciutadania i que aquesta se senti partícip del dia a dia de l'activitat municipal".

Farré considera que fer aquesta enquesta "serà un pas important per millorar la relació i la comunicació entre l'Ajuntament i els veïns i les veïnes", demostrant així que el consistori té "un compromís real amb la participació ciutadana i la transparència i que no li genera incomoditat exposar-se a ser analitzat".

En aquest sentit, assegura que aquesta enquesta d'opinió ciutadana és una "eina quantitativa d'investigació social molt útil" que permetrà conèixer que en pensen els tarragonins de temes d'actualitat, serveis municipals, gestió de l'equip de govern i paper dels partits de l'oposició, economia, neteja, seguretat, mobilitat, habitatge, entre altres. “Volem saber, volem escoltar, volem mesurar, volem valorar, i en definitiva, volem que Tarragona millori”, ha dit Farré.

Per tal de poder portar a terme aquesta enquesta, des d'ERC proposen que sigui una empresa especialitzada en enquestes d'opinió o en estudis de mercat l'encarregada de desenvolupar-la i executar-la garantint així la seva imparcialitat, fiabilitat i professionalitat.

Farré ha apuntat també que en la moció es proposa que l'enquesta es perfili a la Comissió de Presidència i que cada grup municipal pugui escollir preguntes que facin referència als temes d'actualitat per incloure en l'enquesta, que no tot quedi en mans del govern municipal de torn. A banda, ha destacat que "aquesta enquesta mai es podrà publicar quan s'acostin períodes electorals" per no influir, i per això considera que es podrien publicar els resultats durant l'últim trimestre de l'any o bé, durant el trimestre que s'acordi a la mateixa comissió.