Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Consistori Grups municipals Grup Municipal ERC Notícies 2024 ERC presenta esmenes a la nova ordenança de Zona de Baixes Emissions

ERC presenta esmenes a la nova ordenança de Zona de Baixes Emissions

Els republicans defensen que és vital acompanyar la progressiva entrada en vigor de la ZBE amb la creació d’alternatives per la ciutadania i des del diàleg amb tots els partits
12/01/2024

El Grup Municipal d'ERC a l'Ajuntament de Tarragona ha presentat una bateria d'esmenes a la nova ordenança de la Zona de Baixes Emissions (ZBE). La principal proposta dels republicans implica eliminar la Disposició Addicional Segona, on l'alcalde assumiria la competència del Ple i podria, unilateralment, decidir qui té excepcions de complir la ZBE. Segons el conseller d'ERC, Xavi Puig Andreu, "la decisió política sobre quins col·lectius han de complir o no és de la màxima rellevància, i per això ha de ser compartida per la majoria democràtica de representants de la ciutadania, no pot recaure en una sola persona. Aquesta és una competència del Ple i ho ha de continuar sent".

El mateix conseller considera que "les excepcions a la ZBE no són una llista d'amics de l'alcalde, han d'estar fonamentades i consensuades entre la majoria dels grups polítics". En aquest sentit, Puig ha posat d'exemple la decisió unilateral de l'alcalde de "cobrar a preu de zona blava els aparcaments de l'entorn de Joan XXIII i Vall de l'Arrabassada, hi ha determinades decisions que és millor que les fem entre tots els representants democràtics, així ens estalviem alcaldades sense fonament".

ERC defensa que la progressiva entrada en vigor de la ZBE és vital que vagi acompanyada de la creació d’alternatives, donant continuïtat el model de mobilitat sostenible emprès per Esquerra durant el mandat anterior, com per exemple “més aparcaments dissuasius econòmics a les entrades de la ciutat, més voreres i espais de vianants, més carrils bici en xarxa, millores en el servei de transport públic i transició als busos d’hidrogen o més Ciutat 30”, ha detallat Puig.

Els republicans són clars partidaris de la implementació de la Zona de Baixes Emissions, ja que casa perfectament amb la visió que el partit defensa de caminar cap a una ciutat amb un major protagonisme del vianant i la mobilitat sostenible.

Pel que fa a la resta d'esmenes que han presentat els republicans estan enfocades en què l'ordenança sigui una eina més determinada en la implantació de la ZBE.