L'OMIC
T'informa dels teus drets com a persona consumidora.
T'assessora de les opcions que tens en cas de conflicte amb un establiment.
Gestiona les teves reclamacions, queixes o denúncies sobre consum.
L'OMIC informa:
- Abans de comprar un producte, compara preus i qualitat.
- En el moment de pagar, demana sempre tiquet o factura.
-
La garantia legal dels productes nous, comprats o contractats a partir de l'1 de gener de 2022, és de tres anys i la dels serveis i continguts digitals, és de dos anys (abans d'aquesta data el termini era de dos anys per a tots els productes nous). En els productes de 2a mà, la garantia no pot ser inferior a un any. L'establiment o empresa pot oferir una garantia comercial superior.
- Si el producte no té cap defecte, els canvis o devolucions són política d'empresa.
- Els establiments estan obligats a disposar de fulls oficials de reclamació/queixa/denúncia, llevat d'alguns sectors amb normativa específica.
- Als establiments s'ha d'informar del preu complet amb tributs inclosos, dels béns i serveis oferts a les persones consumidores.