Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Atenció ciutadana OMIC-Oficina Municipal d'Informació en Consum

OMIC-Oficina Municipal d'Informació en Consum

Què és l'OMIC

L’Oficina Municipal d’Informació en Consum (OMIC) de l'Ajuntament de Tarragona és un servei públic de consum que informa, orienta i assessora les persones consumidores domiciliades a la ciutat de Tarragona sobre llurs drets i deures i les formes d’exercir-los.

Consultes

Podeu demanar informació a la nostra oficina trucant al telèfon 977 296 119, de dilluns a divendres de 10 a 13 h, o enviant la vostra consulta via correu electrònic a omic@tarragona.cat

Presentació per registre electrònic:

L'OMIC només tramita les reclamacions i les queixes, no les denúncies de consum.

1. Reclamació de consum:

Quan heu demanat, per escrit, a una empresa o a una persona empresària, la reparació d’un dany i no heu obtingut una resposta satisfactòria dins del termini de 30 dies, podeu presentar una reclamació en línia, a través del tràmit de la seu electrònica de l’Ajuntament de Tarragona: Reclamació de consum.

Haureu d’acreditar-hi la relació de consum que teniu amb l'empresa (pressupost, contracte, factura, tiquet, etc).

2. Queixa de consum:

Si el que voleu és deixar constància de la vostra disconformitat per un mal servei (un tracte inapropiat, un temps d'espera excessiu, etc.), sense demanar cap indemnització, podeu presentar la queixa, a través del tràmit: Queixa de consum.

3. Denúncia de consum:

Si voleu que l’Administració investigui uns fets que poden constituir una infracció de la normativa de consum (publicitat enganyosa, manca de fulls oficials de reclamació, venda d'un producte perillós, etc.), us heu d’adreçar als Serveis d’Inspecció de l’Agència Catalana del Consum. Podeu emplenar el formulari de denúncia que trobareu a: Denúncia. Agència Catalana del Consum (gencat.cat)

Presentació per REGISTRE presencial:

Recordeu que si voleu reclamarprimer heu de plantejar la reclamació davant l’empresa. Demaneu els fulls oficials de reclamació i presenteu-los-hi o envieu-los per correu certificat o burofax a l’adreça de l’empresa que consti al contracte, factura o a la seva web. Si en el termini d’un mes no arribeu a una solució satisfactòria, podeu presentar el full oficial de reclamació, sol·licitant la mediació de la nostra OMIC, al registre de l’Ajuntament de Tarragona, adjuntant-hi la documentació que acrediti la relació de consum i el justificant d’haver fet la reclamació prèvia a l’empresa.

D’altra banda, si voleu queixar-vos, podeu presentar el full oficial de queixa, directament, a la nostra oficina. Demaneu cita a l’OMAC perquè us facin el registre del full oficial i de la documentació que adjunteu, al telèfon 977 296 258.

Si necessiteu el model del full oficial de queixa/reclamació/denúncia, podeu descarregar-lo des de l'enllaç: FULLS RECLAMACIO-012 (gencat.cat)

També us podeu informar dels procediments a seguir per reclamar o per presentar una queixa o una denúncia de consum a una empresa: Consultes i reclamacions. Agència Catalana del Consum (gencat.cat)

Si no esteu empadronats/ades a Tarragona, contacteu amb el servei públic de consum que us correspongui, d’acord amb el vostre domicili (principi de proximitat). Si viviu a Catalunya, podeu cercar-lo a: La teva oficina de consum. Agència Catalana del Consum (gencat.cat)

Dades de contacte