Avisos més habituals:
Guàrdia Urbana de Tarragona Tel. 092 o 977 240 345 |
|
Epp! |
|
· Cerca per àrees:
Animals i plagues | Cultura i festes | Emergències | Equipaments i infraestructures municipals | Incivisme i vandalisme | Manteniment via pública | Mobilitat | Neteja | Patrimoni
Animals i plagues
Plagues
Si es detecta la presència de paneroles o rates,a la via pública o que surtin del clavegueram*, o nius de mosquit tigre, podeu avisar a través dels següents canals:
- App Epp! (disponible a AppStore i Google play)
- Plataforma web de l'Epp!
- Telèfon verd: 977 296 222 (Atenció personalitzada: dll-dv de 9.30 a 14 h. Bústia de veu: 24 h)
* En cas de detectar que l'origen és al clavegueram, us recomanem que aviseu a través del telèfon gratuït d'atenció ciutadana 24 h d'Ematsa: (tel. 900 203 329) o bé, els dies feiners en horari de 8 a 15 h, a través del canal de Whatsapp (tel. 618 03 32 05).
Si es tracta d'eixams de vespes o abelles a via pública, us recomanem avisar a Emergències 112, mentre que si és en una propietat privada, caldrà que aviseu a un/a apicultor/a.
Animals de companyia
En cas de trobar-se un animal de companyia abandonat o de voler-ne adoptar un, podeu adreçar-vos a:
- CRAAMT - Centre de Recollida i Acollida d’Animals Municipal de Tarragona: Tel. 977 200 071 (atenció personalitzada; dll-dv, de 8 a 15 h).
- Guàrdia Urbana: tel. 092
Davant d'una situació de perill (l'animal està agressiu, l'animal corre per la carretera i hi pot haver risc d'accident, etc), us recomanem que aviseu:
- Guàrdia Urbana de Tarragona: Tel: 092 / Altres serveis: 977 240 345
- Telèfon d'Emergències: 112
Altres espècies
Si es tracta d'una espècie que no sembli autòctona, invasora o que pugui estar protegida (serps, tortugues a la platja, etc), o d'un animal que es trobi ferit, podeu avisar a través dels següents canals:
- Cos d'Agents Rurals de la Generalitat de Catalunya: Tel. 93 561 70 00
- A través del formulari que trobareu en aquest enllaç
- Telèfon d'Emergències: 112
En cas de detectar la presència de meduses, es recomana contactar:
- Institut de Ciències del Mar (ICM – CSIC). Tel. +34 663 838 618
- Correu electrònic medusa@icm.csic.es
- Telèfon d'Emergències: 112
Suggeriments i peticions
Si el que voleu és fer un suggeriment o petició, ho podeu fer presentant una instància:
- Presencialment, en qualsevol de les OMAC (consulteu-ne les adreces i horaris)
- Per via telemàtica, en aquest enllaç
Cultura i festes
Les consultes generals sobre temes culturals i festius de gestió municipal, les podeu adreçar a l'àrea a través dels següents canals:
- Correu electrònic: cultura@tarragona.cat
Per sol·licitar difusió d'un acte que es faci a la ciutat de Tarragona a través de l’agenda municipal (versió web i versió aplicació per mòbil), es pot enviar les dades relatives a l’esdeveniment:
- En aquest formulari
- Correu electrònic tgnagenda@tarragona.cat
Si la consulta o queixa és específica sobre els Teatres de Tarragona o la venda d'entrades, podeu contactar-hi a través dels següents canals:
- Taquilles dels Teatres: Tel. 977 233 149 (consulteu aquí l'horari de taquilles)
- Correu electrònic: taquilles.teatrestarragona@tarragona.cat
- Tarracoticket: info@tarracoticket.cat
Suggeriments i peticions
Si el que voleu és fer un suggeriment o petició, ho podeu fer presentant una instància:
- Presencialment, en qualsevol de les OMAC (consulteu-ne les adreces i horaris)
- Per via telemàtica, en aquest enllaç
Emergències
Davant d'una emergència o situació de perill, les diverses administracions disposen de canals de contacte adequats per informar els cosses competents de la forma més ràpida possible. Una emergència pot ser un robatori, una baralla, un accident de trànsit, una agressió, un incendi, una fuita o una emergència mèdica. El servei 112 d'emergències té diverses formes de contacte.
- Via telèfon: marcant els dígits 1-1-2
- A través de l’app My112 – l'aplicació del CAT112 (disponible a AppStore i Google play)
- A través de l’app 112 Accessible, per a persones sordes o que no poden parlar (disponible a Appstore i Google play)
Podeu consultar exemples de quan cal trucar al telèfon d'emergències 112.
En cas d'un furt o robatori que ja s'ha produït i, per tant, no representa un perill immediat, també hi ha l’opció de tramitar la denúncia per internet. Si es tramita d'aquesta manera, cal anar a comissaria en un termini de 72 hores a signar la denúncia.
Equipaments i infraestructures municipals
Enllumenat públic
Si els fanals d'un carrer estan apagats o encesos fora de l'horari adequat, podeu avisar a través dels següents telèfons:
- Empresa de manteniment SECE: Tel. 900 131 326 (atenció 24 h)
- Tel. 977 549 602. Atenció personalitzada fins a les 17.30 hores. Després, es desviarà al telèfon de guàrdia.
En cas que la incidència amb l'enllumenat no sigui urgent, com per exemple per informar de què una lluminària s'ha fos, us recomanem que ho feu a través dels següents canals:
- App Epp! (disponible a AppStore i Google play)
- Plataforma web de l'Epp!
Escales i ascensors
Si la incidència és que una de les escales mecàniques o ascensors de titularitat municipal no funcionen, us recomanem que aviseu a través de:
- App Epp! (disponible a AppStore i Google play)
- Plataforma web de l'Epp!
- Guàrdia Urbana de Tarragona: Tel. d'emergències: 092 / Altres serveis: 977 240 345
Si la incidència és en ascensor dels pàrquings municipals de Tarragona, és recomanable anar a la cabina de control, des d'on s'avisarà a la companyia de manteniment.
Els ascensors de la passarel·la marítima del Miracle són titularitat del Port de Tarragona. En cas d'alguna incidència, podeu avisar a la Guàrdia Urbana de Tarragona (977 240 345) perquè facin l'avís pertinent.
En cas que l'ascensor deixi de funcionar mentre hi ha persones a dins, haureu d'avisar:
- Trucant al telèfon d'urgències de l'empresa mantenidora (el número de telèfon estarà indicat a l'interior de l'ascensor)
- A la Guàrdia Urbana de Tarragona: Tel. d'emergències: 092 / Altres serveis: 977 240 345
Suggeriments i peticions
Si el que voleu és fer un suggeriment o petició, ho podeu fer presentant una instància:
- Presencialment, en qualsevol de les OMAC (consulteu-ne les adreces i horaris)
- Per via telemàtica, en aquest enllaç
Incivisme i vandalisme
Si presencieu qualsevol acte incívic o vandàlic, o us trobeu una situació que dificulta la convivència veïnal o ciutadana, us recomanem que aviseu immediatament als cossos policials.
- Guàrdia Urbana de Tarragona: Tel. d'emergències: 092 / Altres serveis: 977 240 345
- Mossos d'Esquadra: Tel. 112
En cas que l'acte vandàlic ja s'hagi produït (pintades, danys en propietat pública...), podeu avisar a l'àrea corresponent a través dels següents canals:
- App Epp! (disponible a AppStore i Google play)
- Plataforma web de l'Epp!
- Telèfon verd: 977 296 222 (Atenció personalitzada: dll-dv de 9.30 a 14 h. Bústia de veu: 24 h).
Suggeriments i peticions
Si el que voleu és fer un suggeriment o petició, ho podeu fer presentant una instància:
- Presencialment, en qualsevol de les OMAC (consulteu-ne les adreces i horaris)
- Per via telemàtica, en aquest enllaç
Manteniment de la via pública
En cas de trobar part del paviment en mal estat, clavegueres embussades, estructures malmeses que puguin causar perill... Solucionar aquestes incidències de forma urgent és una de les tasques de la Brigada d'Intervenció Ràpida (BIR). S'hi pot contactar a través de les següents vies:
- Tel. 900 200 274 (Telèfon gratuït, disponible les 24 h)
- App Epp! (disponible a AppStore i Google play)
- Plataforma web de l'Epp!
Davant la situació que algú necessiti assistència mèdica degut a un incident per mal estat de la via pública, és recomanable avisar també a Emergències 112 en el mateix moment; des del servei, s'avisarà a la Guàrdia Urbana de forma paral·lela.
Suggeriments i peticions
Si el que voleu és fer un suggeriment o petició, ho podeu fer presentant una instància:
- Presencialment, en qualsevol de les OMAC (consulteu-ne les adreces i horaris)
- Per via telemàtica, en aquest enllaç
Mobilitat
Incidències de trànsit
Davant de situacions que suposin risc d'accident, com semàfors que no funcionen, senyals de trànsit poc visibles o malmeses, infraccions, obstacles al mig de la via, etc. és recomanable avisar a la Guàrdia Urbana el més ràpid possible:
- Tel. 092
- Altres serveis: tel. 977 240 345
Incidències no urgents
En cas de voler avisar de vehicles mal aparcats o abandonats*, de voler fer una consulta sobre multes, o d'altres temes que no suposin un risc immediat, també podeu contactar amb la Guàrdia Urbana de Tarragona:
- Ttel. 977 240 345
- Correu electrònic: gurbana@tarragona.cat
* Si és la persona titular del vehicle, qui hi vol renunciar, en aquest enllaç s'explica què ha de fer.
Aparcaments Municipals de Tarragona
Per queixes o consultes que tinguin a veure amb aparcaments municipals tancats (Saavedra, Torroja, Rambla Companys, Avinguda Catalunya, Bastos, Imperial Tarraco i Joan XXIII) o amb àrees regulades amb parquímetre, els canals adequats són:
- Al telèfon 977 23 91 51
- A través del correu electrònic: aparcamentstgn@aparcamentstgn.cat
Servei municipal d'autobusos - EMT
Per queixes o consultes sobre horaris dels autobusos, sobre els vehicles, per pèrdua d'objectes personales, etc. podeu contactar a través dels següents canals:
- De manera presencial, al Centre d'atenció al client: vestíbul de l'Estació d'Autobusos de Tarragona (pl. Imperial Tàrraco), de dll. a dv., de 9 a 20 hores.
- De manera presencial, a l'Oficina de l'EMT: situada al c. Soler, 4, de dll a dv., de 9 a 15 hores.
- Al correu electrònic: clients@emt.tarragona.cat
- Al tel. 900 365 114 (ext. 1), de dll. a dv, de 8 a 19 hores
Suggeriments i peticions
Si el que voleu és fer un suggeriment o petició, ho podeu fer presentant una instància:
- Presencialment, en qualsevol de les OMAC (consulteu-ne les adreces i horaris)
- Per via telemàtica, en aquest enllaç
Neteja
Davant d'incidències de neteja, com trobar-se contenidors massa plens, brossa o residus voluminosos a fora, brutícia a la via pública, un abocador il·legal, etc, podeu avisar a l'àrea corresponent a través dels següents canals:
- App Epp! (disponible a AppStore i Google play)
- Plataforma web de l'Epp!
- Telèfon verd: 977 296 222 (Atenció personalitzada: dll-dv de 9.30 a 14 h. Bústia de veu: 24 h).
Suggeriments i peticions
Si el que voleu és fer un suggeriment o petició, ho podeu fer presentant una instància:
- Presencialment, en qualsevol de les OMAC (consulteu-ne les adreces i horaris)
- Per via telemàtica, en aquest enllaç
Patrimoni
Incivisme
Davant d'una sitiuació que pugui causar danys als elements patrimonials, recomanem que aviseu a la Guàrdia Urbana el més ràpid possible:
- Tel. 092
- Altres serveis: tel. 977 240 345
Monuments i espais
Per qualsevol tipus de consulta o queixa relacionada amb els monuments i espais de titularitat municipal o sobre la història o el patrimoni de Tarragona, podeu contactar amb l'àrea a través dels següents canals:
- Per correu electrònic: mht@tarragona.cat
- Per telèfon: 977 242 220
Consultes específiques
Si la consulta o queixa és específica sobre la venda d'entrades a recintes museístics, podeu contactar-hi a través dels següents canals:
- Tarracoticket; info@tarracoticket.cat
Si la consulta o queixa és específica sobre el festival Tàrraco Viva, podeu contactar-hi:
- Tàrraco Viva: oficina@tarracoviva.com
Suggeriments i peticions
Si el que voleu és fer un suggeriment o petició, ho podeu fer presentant una instància:
- Presencialment, en qualsevol de les OMAC (consulteu-ne les adreces i horaris)
- Per via telemàtica, en aquest enllaç