Esteu aquí: Inici La ciutat Notícies Notícies Urbanisme i Territori Notícies 2014 L'Ajuntament reclama a Foment que concreti el pas del Tercer Fil per Tarragona

L'Ajuntament reclama a Foment que concreti el pas del Tercer Fil per Tarragona

L'Ajuntament reclama a Foment que concreti el pas del Tercer Fil per Tarragona

El tinent d’alcalde de Territori ha enviat una carta a la ministra instant-la a facilitar la informació i conèixer la postura del govern central davant les peticions de mínims que realitza la ciutat.
L'Ajuntament reclama a Foment que concreti el pas del Tercer Fil per Tarragona Roda de premsa de la presentació d'alegacions el 2013.
08/08/2014

 

Davant el silenci d’ADIF a les peticions de l’Ajuntament per conèixer i concretar el pas del tercer fil per la ciutat, el tinent d’alcalde de Territori, Carles Castillo, ha anunciat que ha enviat una carta a la ministra de Foment, Ana Pastor, instant-la a facilitar la informació i conèixer la postura del govern central davant les peticions de mínims que realitza la ciutat. Castillo ha explicat “Tarragona sap que és necessari el pas del Tercer Fil per la ciutat, sempre i quan se’n garanteixi la seva provisionalitat i es tinguin en compte les demandes de mínims que hem fet per reduir-ne el seu impacte”. I ha afegit: “ens sentim oblidats i maltractats pel Ministeri i ADIF”.

El responsable de Territori ha recordat que les peticions van encaminades a millorar el transport de viatgers i minimitzar l’impacte del pas de mercaderies per la trama urbana: “Volem que la construcció del tercer carril suposi una millora també en el transport de viatgers i es guanyi en comoditat, seguretat i qualitat”. En aquest sentit, ha criticat també la falta d’informació sobre la 2a fase de les obres de l’estació que “sembla que s’ajorna sense dates d’execució previstes, però no ens ho ha comunicat ningú de manera oficial”.

Resum de les propostes de millora

L’Ajuntament de Tarragona manté, com sempre, la seva voluntat d’afavorir la implantació de l’ample de via estàndard i impulsar la interconnexió de mercaderies amb Europa per potenciar els sectors econòmics i industrials del nostre entorn. L’absència d’ample europeu justifica la construcció del “tercer carril” que doni aquest ample, però mantenint la PROVISIONALITAT al seu pas per Tarragona.

L’Ajuntament de Tarragona entén que les administracions han de prendre els acords dins de la legalitat i amb processos de diàleg que permetin la solució dels problemes i l’interés comú. I entén que hi ha una sèrie de mesures que cal prendre per a que el tercer carril no només no perjudiqui a la ciutat sinó, que en la mesura de les possibilitats, la beneficiï i, a més, quedi clar per la via dels fets que estem davant d’una obra provisional.

1. Connexió amb la línia d’alta velocitat a l’Arboç

Millora que aporta: Recuperació i millora del transport de viatgers, d’acord amb la importància de Tarragona com a capital de província i al volum actual de venda de bitllets.

Això no només impedeix que Tarragona perdi trens de llarg recorregut, sinó que també possibilita que des de la línia d’alta velocitat entrin trens d’ample europeu a l’estació de Tarragona.

2. Passarel·les urbanes
Millora que aporta: Reducció de l’efecte barrera i integració urbana. Uneix la ciutat a la platja del Miracle.

3. Modificació d’andanes
Millora que aporta: Supressió de les barreres arquitectòniques i de
la perillositat de les andanes a l’actual estació de Tarragona.

4. Reducció del nombre de vies de l’estació
Millora que aporta: És imprescindible per eixamplar la zona d’andanes i col•locar-hi ascensors i elements que permetin la mobilitat sense barreres.

5. Suprimir l’apartat de trens davant la façana marítima
Millora que aporta: Evita l’impacte negatiu que suposaria la visualització de l’apartat de mercaderies a la façana marítima

6. Barreres acústiques
Millora que aporta: Mesures de reducció de l’impacte acústic en algunes zones amb població.

7. Barreres visuals
Millora que aporta: Mesures de reducció de l’impacte visual, per exemple, en la zona de l’amfiteatre.

 

Podeu consultar aquí el document complet

Segells de reconeixement d'administració oberta