L'Ajuntament de Tarragona s'adhereix al conveni Córner 2025
L'Ajuntament de Tarragona s'ha adherit avui al conveni Córner 2025 promogut per la Diputació de Tarragona. Sumar esforços i estratègies per traslladar al possible turista la diversitat i riquesa de la Costa Daurada i propiciar que la visiti. Aquest és l’objectiu essencial del conveni per a la participació conjunta i coordinada al programa de fires i a les campanyes de publicitat del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona.
Enguany el Córner celebra 20 anys i, a més del Patronat de la Diputació i l'Ajuntament de Tarragona, l’han signat 36 ens públics locals i associacions empresarials i ens privats, 5 més que l’any anterior. En concret, s’hi han afegit: Fundació Eurecat “El Paisatge dels Genis”, Associació Agències de Viatges Receptives de la Costa Daurada, Associació Golf Costa Daurada, Cambra Oficial de Comerç, Indústria i Serveis de Valls, Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Tarragona, (alguns tornen al Conveni Córner, després que l’any passat no hi fossin).
El conveni Córner 2025 permetrà que Tarragona i la resta de participants tinguin presència en 5 fires internacionals, estatals i nacionals: ITB (Berlin,Alemanya), WTM (Londres,Regne Unit), FITUR (Madrid), B-Travel (Barcelona) i Navartur (Pamplona), i en campanyes de comunicació conjuntes, sota el paraigua de la Diputació de Tarragona.
La presidenta de la Diputació i el president del Patronat de Turisme han destacat l’esforç de la Diputació de Tarragona per promoure un turisme sostenible, responsable i al llarg de tot l’any, un fet que afavoreix la desestacionalització. La consellera de Turisme a l'Ajuntament de Tarragona, Montse Adan, ha destacat justament que "la desestacionalització del turisme que visita la nostra ciutat és una de les nostres prioritats i per això considerem que el conveni Córner afavoreix el nostre objectiu de repartir l'arribada de turistes al llarg de tot l'any i no només a l'estiu".
Enguany el Córner arriba a la seva 20a edició. Dues dècades més tard l’acord ha triplicat la xifra d’ens signants. La inversió global i conjunta que recollirà el conveni Córner 2025 en fires, promocions, comunicació i màrqueting serà de 437.000 euros. El Patronat de Turisme de la Diputació assumeix gairebé el 70% de la inversió: 294.377 euros i destinarà 154.377 euros a fires i promocions, i 140.000 euros a comunicació i màrqueting. La resta de signants aporten globalment el 30% restant: 142.625 euros.
La presentació del conveni ha aplegat els signants en un acte al Palau de la Diputació de Tarragona, aquest dimarts al matí, amb la participació de la consellera de Turisme de l'Ajuntament de Tarragona, Montse Adan, la presidenta de la Diputació, Noemí Llauradó i el president del Patronat de Turisme, Carlos Brull.
Els participants
- Ens locals: Ajuntament d’Altafulla, Ajuntament de Calafell, Patronat Municipal de Turisme de Cambrils, Ajuntament de Creixell, Ajuntament de Cunit, Ajuntament de Mont-roig del Camp, Agència de Promoció de Ciutat ‘Reus Promoció’, Ajuntament de Tarragona, Ajuntament de Torredembarra, Ajuntament de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant, Ajuntament de Valls, Ajuntament del Vendrell, Patronat Municipal de Turisme de Vila-seca / la Pineda Platja, Ajuntament de la Selva del Camp, Ajuntament de Roda de Berà, Patronat Municipal de Turisme de Salou, Consell Comarcal del Baix Camp, Consell Comarcal de la Conca de Barberà, Consell Comarcal de l’Alt Camp, Consell Comarcal del Priorat.
- Associacions, entitats i empreses: Mancomunitat pel Desenvolupament Integral del Territori MIDIT/Terres de Mestral, Associació Hotelera de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre, Associació d’Empresaris Hostaleria de la Província de Tarragona, Associació Hotelera de la Província de Tarragona, Associació de Càmpings de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre, Associació d’Apartaments Turístics de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre, Federació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de la Província de Tarragona, Nàutic Parc Costa Daurada i Terres de l’Ebre, Associació Priorat Enoturisme, Associació Agències de Viatges Receptives de la Costa Daurada, Associació Golf Costa Daurada, Fundació Eurecat ‘El Paisatge dels Genis’, Aquopolis Leisure Parks SA, PortAventura Entertainment SAU, Cambra Oficial de Comerç, Indústria i Navegació de Reus, Cambra Oficial de Comerç, Indústria i Serveis de Valls, Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Tarragona.