Esteu aquí: Inici La ciutat Notícies Notícies Turisme i restauració 2025 El potencial turístic de la ciutat de Tarragona es promociona al País Basc

El potencial turístic de la ciutat de Tarragona es promociona al País Basc

El potencial turístic de la ciutat de Tarragona es promociona al País Basc

El Patronat de Turisme ofereix una demostració de la gastronomia i el llegat romà de la ciutat a Sant Sebastià, davant de mitjans especialitzats
El potencial turístic de la ciutat de Tarragona es promociona al País Basc L'acció promocional a Sant Sebastià
04/04/2025

Tarragona, de la mà del Patronat Municipal de Turisme, s'ha promocionat al País Basc com a destí cultural i enogastronòmic. Ho va fer aquest dilluns davant de mitjans especialitzats d'aquest territori com Discover San Sebastian, Crónica Vasca, El Diario Vasco de Cultura, Academia Vasca de Gastronomia, Viajes el Corte Inglés i d'influencers com Donosti Foodies, Eneko Cook i Sarten y Cazo.

La promoció per presentar la ciutat de Tarragona com a destinació cultural i eno-gastronòmica de proximitat s'ha realitzat a l’escola de cuina Mimo Bite The Experience i ha comptat amb la participació de la primera tinenta d’alcalde i consellera de Turisme, Promoció Econòmica i Comerç, Montse Adan, així com així com d’un xef, un mestre pastisser i un sommelier del col·lectiu Tàrraco a Taula.

L’acció promocional ha consistit en un showcooking, a base de receptes recuperades de la gastronomia romana i maridades amb vins del territori, tot de la mà d’un comerciant de vi de l’antiga Tàrraco. Aquesta promoció es realitza dins el marc del XXV aniversari de Tarragona com a Patrimoni de la Humanitat. Per aquest motiu, la consellera va ser la responsable de presentar el patrimoni material i immaterial de la ciutat davant dels periodistes.

La presidenta del Patronat de Turisme, Montse Adan, ha destacat que “la promoció de Tarragona en mercats de proximitat és una línia estratègica clau del Patronat de Turisme, i aquesta acció ens permet reforçar la visibilitat del nostre territori com a destinació ideal per a estades llargues, però també per a les curtes, com ara Setmana Santa on el mercat basc té molta incidència”.

IMPACTE DE LES ACCIONS

Aquesta promoció dirigida als públics del País Basc és una de les previstes pel Patronat per treballar també a favor de la desestacionalització del turisme que visita la ciutat de Tarragona per atreure visitants al llarg de tot l'any. L'agenda es va iniciar amb una acció a Madrid i després a Saragossa, presentant tot el llegat cultural, gastronòmic i patrimonial de la ciutat davant de periodistes especialitzats com El País, La Sexta, RNE, El Mundo Viajes o ABC Viajes

De fet, ja es poden quantificar aquestes accions en dades. L’acte celebrat a Madrid el passat mes de desembre ha generat una audiència de 6.709.008 lectures o visualitzacions de les publicacions fetes sobre Tarragona per part de mitjans especialitzats que hi van assistir com, per exemple, El Mundo, Descubrir, Viajar o 20 minutos, entre altres. Amb reportatges com a El PaísTarragona, una urbe moderna de pasado imperial.  L'article amb major audiència registrada és De Tarraco a Tarragona: Más de dos mil años de historia, de Crónica Global, amb 2.135.239 visualitzacions. 

L’acció promocional a Saragossa al febrer també va generar fins a 1.783.813 impactes en el públic i destaca l’article de La VanguardiaTarragona luce sus tesoros romanos y es ideal para visitar en un día amb 1.548.713 visualitzacions. Aquests impactes mediàtics estan valorats econòmicament en més de 600.000 euros.

Segells de reconeixement d'administració oberta