Tarragona entra a la Red de Destinos Inteligentes
La darrera Comissió Plenària de la Red de Destinos Turísticos Inteligentes (DTI), presidida per la secretaria d’Estat, la Sra. Rosario Sánchez, celebrada el passat 6 de juny, va aprovar la incorporació de la ciutat de Tarragona a la Red. Un total de 619 membres formen part d’aquesta xarxa. 440 d’aquests són destins, 86 són institucions, 86 empreses i, 7 més, observadors internacionals.
Un destí turístic intel·ligent es defineix com un destí turístic innovador, consolidat sobre una infraestructura tecnològica d’avantguarda, que garanteix el desenvolupament sostenible del territori turístic i accessible per a tothom. Es tracta d’una destinació que facilita la interacció e integració del visitant a l’entorn. Així els turistes incrementen la qualitat de la experiència al destí i millora la qualitat de vida del resident.
La consellera de Turisme, Promoció Econòmica i Comerç, Montse Adan, considera que “anar implantant el model DTI (Destí Turístic Intel·ligent) a Tarragona ens servirà per a millorar la competitivitat de la ciutat com a destinació turística, per aconseguir que els visitants tinguin una experiència encara més positiva de la seva estada aquí i també per a enriquir la qualitat de vida dels residents”. Afegeix també que “la incorporació de Tarragona a la Red de Destinos Turísticos Inteligentes segueix la nostra línia d’apostar cada cop més per la tecnologia i la sostenibilitat dins el nostre model turístic. Som una ciutat turística sí, però també sostenible”.
El programa Destino Turístico Inteligente és un projecte promogut per la Secretaria d’Estat de Turisme (SETUR) i gestionant per la Societat Mercantil Estatal per la Gestió de la Innovació i les Tecnologies Turístiques (SEGITTUR), la qual persegueix millorar la competitivitat dels destins turístics i la qualitat de vida dels seus residents incidint en cinc àmbits d’actuació: governança, innovació, tecnologia, sostenibilitat i accessibilitat. Es promou la implantació d’un model de gestió que tingui en compte la transversalitat de l’activitat turística i les característiques diferenciadores de cada destí.
S’articula amb una metodologia de diagnòstic que deriva en un procés de millora continua de la gestió del destí adaptada als reptes presents i futurs del turisme. L’aplicació d’aquesta metodologia, entre d’altres, suposarà per a Tarragona:
- Una eina per a prioritzar la intervenció al destí en funció dels objectius i requisits d’un destí turístic intel·ligent.
- Un augment de la competitivitat, gràcies al millor aprofitament dels recursos turístics de Tarragona, identificació i creació d’altres.
- Un impuls al desenvolupament sostenible.
- Una millora en la qualitat de l’estada dels visitants i de la qualitat de vida dels residents.
- Fer que la estratègia turística esdevingui la base per a la dinamització econòmica del territori tot garantint els seus efectes positius a llarg termini.
- Aprofitar sinèrgies entre altres municipis que pertanyin a la xarxa, així com la transferència del coneixement i compartir bones pràctiques.
A llarg termini, el compliment d’aquests requisits en un 80% o més permetrà que Tarragona rebi el distintiu de Destino Turístico Inteligente (DTI).
Més informació sobre els Destinos Turísticos Inteligentes, al seu web.