La Xarxa de Ciutats AVE aprova vint accions de promoció nacional i internacional per encarar la recuperació del turisme
La Xarxa de Ciutats AVE, integrada per 33 destinacions, entre elles Tarragona, ha aprovat en la primera assemblea ordinària de 2021 (realitzada el passat 19 de febrer) un pla d’acció per a l’exercici en curs, amb un total de 73 actuacions concretes, de les quals vint són accions promocionals a nivell nacional i internacional per encarar la recuperació del turisme.
Durant l’assemblea, que ha comptat amb la participació de la presidenta del Patronat Municipal de Turisme de Tarragona, Cinta Pastó, s’ha concretat el pla d’acció per al 2021 —supeditat a l’evolució de la pandèmia—, que preveu entre les accions promocionals la presència a fires com FITUR, ITB Berlín, ILTM Iberoamèrica, ILTM Amèrica del Nord, ITB Àsia, WTM Londres o IBTM Barcelona. El pla contempla a més reforçar l’oferta MICE (congressos, esdeveniments i fires) i enogastronòmica.
A més, es preveu realizar una nova campanya nacional amb la venda d’experiències directament a través de la web, una possibilitat de comercialització directa posada en marxa ara fa un any i que està registrant un bon comportament, en oferir més de 300 experiències sense intermediaris. Davant de les limitacions a la mobilitat geogràfica, la xarxa vol impulsar les petites escapades a destinacions de proximitat, amb una major flexibilitat en les condicions de cancel·lació o canvi.
2020, un any de redefinició d’estratègies
L’assemblea ordinària va servir també per aprovar l’informe de gestió de 2020, un any complicat per al turisme en el qual la xarxa va haver de reorganitzar la tasca promocional per centrar-se en el mercat interior, amb una gran presència d’accions en format virtual. Tot i les dificultats, la Xarxa de Ciutats AVE va participar l’any passat en deu fires professionals, jornades i accions comercials nacionals i internacionals, totes en format online excepte FITUR, per la qual cosa la promoció de les ciutats integrants, entre elles Tarragona, ha tingut continuïtat en els darrers mesos.
A més, durant el 2020 es van signar tres convenis de col·laboració —amb el Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat, amb la cadena NH Hoteles i amb les rutes del vi de Castella i Lleó— i està pendent un quart acord amb Paradores. Quant a les campanyes de promoció a Espanya, va destacar la realitzada a través de 433 mupis a onze destinacions turístiques de la xarxa, amb gairebé 23 milions d’impactes, i la reedició dels fullets de la xarxa en castellà, alemany i anglès, així com de la guia per a agents en els mateixos idiomes.