El TAST Social ofereix les múltiples opcions de voluntariat i els beneficis de col·laborar-hi
Aquest divendres, 24 de maig, la plaça de Corsini de Tarragona viurà la força transformadora de les entitats del territori amb la celebració de la 6a edició del TAST Social, la Trobada d’Associacions Socials del Tarragonès que organitzen conjuntament la Federació Catalana de Voluntariat Social (FCVS) i l’Ajuntament de Tarragona, a través de la Conselleria de Voluntariat.
Des de les 10 h fins a les 19 h, se celebrarà la ja tradicional Mostra d’Entitats de Voluntariat. A més de conèixer-hi la tasca de les vint-i-sis entitats participants, també es dinamitzaran tallers perquè tothom pugui fer un tast del voluntariat social. Com a novetat, es podran comprar els productes d’El Mercat Social d’algunes entitats com el Taller Baix Camp i Aprodisca, una bona oportunitat per aproximar-se a l’economia social i descobrir com amb una compra pot contribuir a la inserció sociolaboral de persones amb especials dificultats.
Un dels estands de la Mostra focalitzarà la mirada en el servei comunitari oferint informació sobre el Centre de Recursos Pedagògics de Tarragona i organitzant una visita dinamitzada amb quatre instituts (Els Pallaresos, La Salle Tarragona, Institut Torreforta i l’Institut Ramón de la Torre de Torredembarra), que permetrà que l’alumnat tingui una aproximació cap a les experiències de voluntariat.
L’escenari central del TAST Social no pararà tampoc de moure’s amb una jornada plena d’activitats per a tota la família que inclourà actuacions de coral, dansa bollywood, un taller de voluntariat inclusiu i actuacions castelleres.
Programa d’activitats
De 10 a 19 h - Mostra d’Entitats de Voluntariat amb tallers dinamitzats
Escenari
10.30 h - Actuació de la Coral d’Aprodisca (Aprodisca)
10.30 h - Actuació de Bollywood (Fundació Onada)
12.30 h - Mostra de Dansa (Club Social La Muralla)
17.30 h - Taller del Programa de voluntariat inclusiu VOL.IN (FCVS)
18.30 h - Actuació castellera a càrrec de la Colla Castellera Sant Pere i Sant Pau.
Cartell
La imatge del cartell del TAST Social d’aquesta edició l'han elaborat les persones que formen part de l’Estudi Creatiu i de Disseny de la Fundació Topromi i la Cooperativa El Far. S'inspiren en una obra de l’artista de Montblanc Matias Palau Ferré, en el marc de la commemoració del centenari del seu naixement.
Maties Palau Ferré era un pintor del moviment cubista. Per això, en la creació del cartell del TAST Social s’ha jugat amb gomets de colors i, partint de conceptes com l’associacionisme, el voluntariat i l’equip, s’han visualitzat les persones, representades pels gomets, unides per assolir uns propòsits específics. La posició d’aquests vol mostrar que no tots estan col·locats a la mateixa manera però sí dins d’un conjunt, destacant el concepte de diversitat.
Concurs a les xarxes
Durant la celebració del TAST Social, el 24 de maig se celebrarà un concurs a través de les xarxes socials en què es podran guanyar premis com entrades a Port Aventura o un lot de productes d’El Mercat Social. El concurs es publicarà al web de la FCVS uns dies abans de la celebració del TAST Social.
Entitats participants
El TAST Social es tracta d’un projecte que lidera la Federació Catalana de Voluntariat Social amb el suport de les entitats participants del territori: Projecte Home, Fundació La Tutela, Fundació Santa Teresa del Vendrell, Fundació Onada, Associació Ment i Salut La Muralla, Creu Roja, Càritas Diocesana de Tarragona, Afanoc, Associació de Voluntaris del Camp de Tarragona Llegat 2018, FACUA, Alzheimer Tarragona, Aicec- Adicae, Quilòmetre Zero, Aprodisca, Amics de la Gent Gran, Pàdel amb Tu, Fundació Catalunya - La Pedrera, Club Vaixell, Voluntariat per la Llengua, ONCE, Taller Baix Camp, Associació de Transplantats Hepàtics de Catalunya, Joventut Multicultural Musulmana i la Xarxa Suport Famílies Cuidadores i Punt de Voluntariat de Tarragona.