Tarragona Turisme llança una campanya publicitària per captar el mercat català i de proximitat
El Patronat Municipal de Turisme llança una campanya publicitària amb l’objectiu de captar al mercat català i també l’espanyol de proximitat (Aragó, La Rioja, Navarra i el País Basc) a viatjar a la ciutat de Tarragona. L’objectiu de la campanya és doble: per una banda, generar confiança i posicionar la marca Tarragona; i per l’altra, reactivar l’economia del sector turístic local. “Les conseqüències de la pandèmia de la COVID-19 han tornat a connectar-nos a valors universals com la humanitat, la fraternitat i el desig de gaudir en llibertat de tot allò que estimem”, explica la presidenta del Patronat de Turisme, Laura Castel.
El públic objectiu a qui s’adreça la campanya és a persones d’entre 30 i 55 anys —especialment el públic femení que, segons els estudis de mercat, pren les decisions a l’hora de planificar els viatges— amb interessos culturals i patrimonials, així com per la gastronomia i les tradicions. L’import total destinat a la campanya és de 198.987,62 € €, IVA inclòs
La campanya serà integral, offline i online, i inclourà publicitat als canals corporatius de les xarxes socials i un apartat al web dedicat a Tarragona, la teva història. Una campanya que està pensada per durar al temps, de fet, es vol estendre fins novembre, coincidint amb la celebració dels 20 anys de la proclamació de Taragona, Patrimoni de la Humanitat.
‘Tarragona, la teva història’
La campanya es fonamenta en l’espot Tarragona, la teva història, on planteja si es pot estimar un lloc igual que a una persona. En aquest sentit, al vídeo apareixen dues persones, una senyora gran i una nena, i el nexe és la unió íntima que sent la senyora amb el lloc on s’ha fet gran. És a dir, els personatges representen de forma complementària moments diferents del cicle de la vida: la infantesa, abans del trànsit a la maduresa: l’etapa més feliç de la vida. I la maduresa, que representa l’experiència. Per aquest motiu, les protagonistes són Vivi, una dona de 62 anys que simbolitza la tradició i l’arrelament a l’experiència sobre la ciutat. És una dona activa i té una actitud optimista davant la vida. En definitiva, representa la tradició a Tarragona. I l’Aitana, de 12 anys, que representa el futur, l’esperança, la vitalitat, el caràcter expressiu i extravertit de la ciutat.
El relat fa també al·lusió al punt de trobada entre generacions que representen dones i famílies, el públic objectiu de la campanya. En aquest escenari, Tarragona es mostra com una ciutat no massificada, un espai segur on una nena de 12 anys pot interaccionar amb llibertat. I en aquesta interacció cobren vida altres elements propis i reconeguts de la ciutat: la llum torrada que banya els passejos al capvespre; l’Amfiteatre, icona del conjunt patrimoni mundial; la Rambla, el Balcó, la Tarragona oberta, els punts de trobada; i la platja natural —amb poca gent— que fa estiu i juntament amb el Balcó i el Serrallo remeten a la personalitat mediterrània.
El vídeo projecta la personalitat humana de la ciutat
Cal dir que, pel context d’estat d’alarma en el qual s’han desenvolupat els rodatges, no va ser possible rodar a l’interior de cap restaurant; o que els protagonistes tinguessin contacte físic o apropar-se a menys d’un metre i mig. Tarragona és la ciutat del bon viure, dels castells i les festes populars. Però darrere d’aquests fenòmens que ens identifiquen i ens projecten —i als quals la COVID-19 ha limitat o deixat dolorosament en compàs d’espera— hi ha poderosos elements catalitzadors que s’expressen de forma singular: el caràcter optimista, la personalitat humana de la ciutat i l’orgull de pertinença que projectem de manera positiva els tarragonins. “En definitiva, en el context actual de necessitat de recuperació dels valors essencials vam plantejar un relat que fusionés el caràcter de la ciutat i la seva gent”, conclou la presidenta del Patronat Municipal de Turisme, Laura Castel.
Podeu veure el vídeo de la campanya al canal de YouTube de Tarragona Turisme.