La campanya «Comptem amb tu!» demana la implicació de la ciutadania per a la neteja dels orins dels animals
L'Ajuntament de Tarragona posa en marxa la campanya «Comptem amb tu!» per conscienciar la ciutadania perquè faci un ús cívic i responsable dels gossos, en especial en la neteja de les miccions a la via pública.
La campanya posa l'accent en dues pràctiques incíviques que, en moltes ocasions, es converteixen en habituals: el fet que alguns gossos surtin a passejar sense estar lligats i, de l'altra, que els propietaris dels gossos no netegin amb aigua els orins, fet que evitaria la propagació de males olors.
La campanya també remarca l'obligatorietat, a banda que portin el microxip preceptiu, d'inscriure els animals en el cens d'animals de l'Ajuntament de Tarragona. Actualment aquest cens ha registrat 4.459 animals, dels quals 4.151 són gossos.
Aquest mes de novembre, una dotzena d'informadors realitzaran visites en horari de matí, tarda i nit a les zones on s'han detectat més conductes inapropiades, preferentment al costat dels 13 pipicans habilitats per tota la ciutat, per repartir un fullet informatiu i donar als propietaris dels gossos una ampolla per netejar els orins dels animals.
Paral·lelament, s’enviarà una carta informativa als propietaris dels animals censats, s’editaran missatges publicitaris al mobiliari urbà de la ciutat i s’inseriran anuncis als mitjans de comunicació. En total, s'editaran 25.000 díptics informatius i 10.000 ampolles, que també es podran recollir a les dependències municipals a la plaça de la Imperial Tàrraco.
La consellera de Neteja de l’Ajuntament de Tarragona, Ivana Martínez, ha assenyalat que «hem d'activar tots els recursos possibles perquè els propietaris d'animals sàpiguen que la neteja dels orins dels gossos és un tema molt important que condiciona la neteja de l’espai públic».
L'Ordenança municipal sobre la protecció, la tinença i la venda d'animals, aprovada el novembre de 2017, preveu sancions de 300 € per no netejar els excrements dels gossos o per passejar-los sense lligar.
En aquesta campanya, l’Ajuntament ha volgut unir el missatge de sensibilització cívica amb el talent artístic de la ciutat. D’aquesta manera, ha obert una nova línia de treball que aposta per incorporar els creadors en aquelles campanyes sobre temàtiques prioritàries per als ciutadans i que afecten el dia a dia de la ciutat.
En aquesta ocasió, la imatge s’ha encarregat a un dels il·lustradors que compten amb més projecció, Josep Serra, professor d’imatge i so a l’INS La Mercè de Barcelona, que actualment treballa en l’àmbit internacional per a publicacions com La Nación (Buenos Aires), South China Morning Post (Hong Kong), 180C (París), Vèrtex (Barcelona) o La Directa (Barcelona). El seu traç distintiu ha permès la creació de quatre personatges que, gràcies a una marcada personalitat gràfica, han adquirit volum narratiu, la qual cosa ha facilitat que els diversos missatges de la campanya s’hagin pogut treballar a partir dels diversos caràcters que presenten.
(Podeu descarregar-vos el díptic informatiu clicant aquí.)