Més de 125 persones han treballat perquè tot funcionés correctament al Concurs Internacional de Focs Artificials Ciutat de Tarragona
La 26à edició del Concurs Internacional de Focs Artificials Ciutat de Tarragona ha finalitzat amb un notable èxit, tant pels espectacles que han ofert les diferents pirotècnies que han participat al certamen, com pel nombrós públic que ha vist els focs durant els quatre dies.
Perquè tot funcionés correctament s’ha comptat amb una organització de més de 125 persones que han treballat de manera coordinada durant els quatre dies: Guàrdia Urbana, Protecció Civil, voluntaris de Protecció Civil, Mossos d’Esquadra, Policia Portuària, Bombers de la Generalitat, Creu Roja, Guàrdia Civil, tècnics de l'Àrea de Cultura de l’Ajuntament, servei de manteniment de l’enllumenat públic, servei de neteja i seguretat privada, entre d’altres.
Seguretat
La Guàrdia Urbana ha tingut actius a 36 agents dedicats al Concurs dels Focs per regular el trànsit, previsió de robatoris, etc; també hi van participar: 14 mossos d’esquadra per a la regulació del trànsit i realitzant funcions de seguretat en aglomeracions; 20 voluntaris de Protecció Civil entre sanitaris i seguretat a la platja; 10 membres de la Policia Portuària; 12 membres de la Creu Roja; 7 agents de seguretat privada; 6 operaris de l’empresa de manteniment de l’enllumenat públic (SECE) i 3 agents de la Guàrdia Civil d’intervenció d’Armes i Explosius, als quals cal afegir dues embarcacions patrulleres amb la seva tripulació del Servei Marítim Provincial, entre d’altres.
També cal assenyalar, les dues ambulàncies de la Creu Roja, una a la zona on es disparaven els focs i un altra a l’espai del Club Nàutic, i un camió de Bombers de la Generalitat de Catalunya amb cinc efectius.
Els voluntaris de Protecció Civil disposaven d’una ambulància de SVB i un vehicle de suport sanitari a la platja; una moto sanitària; una moto de seguretat vial de suport a la Guàrdia Urbana i un vehicle d’intervenció ràpida contra incendis, com a suport als Bombers de la Generalitat.
Per a la seguretat de tot l’operatiu, es va posar en marxa el Centre de Coordinació d’Emergència format per set persones dels diferents serveis: Guàrdia Urbana, Protecció Civil, Voluntaris de Protecció civil, Bombers de la Generalitat, Cultura de l’Ajuntament, Creu Roja i Policia Portuària.
Neteja
Pel que fa a la neteja dels accessos a la platja, se'n va reforçar el servei amb dos vehicles més dels habituals, en total quatre, i 8 treballadors.
Durant aquests quatre dies, del dimecres al dissabte, s'hi van instal·lar deu vàters químics: vuit cabines normals, dues cabines adaptades i una cabina normal amb rentamans a la zona de llançament.
En els darrers anys la Societat d’Exploracions Submarines (SES) amb la col·laboració de la Creu Roja del Mar ha fet tasques de neteja del fons marí de la platja del Miracle, just el dia després de la finalització del Concurs, per un conveni que tenen establert amb l’Ajuntament.
Finalment, cal destacar les dotze persones que han format part del Jurat del Concurs Internacional de Focs Artificials i el personal de diferents departaments de l’Ajuntament, especialment de l'Àrea de Cultura.