Esteu aquí: Inici La ciutat Notícies Notícies 2014 Tarragona es promociona al "Salon des vacances" de Brussel·les

Tarragona es promociona al "Salon des vacances" de Brussel·les

Tarragona es promociona al "Salon des vacances" de Brussel·les

La fira de turisme més important del Benelux acull el Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat
07/02/2014

 

Tarragona continua participant, juntament amb la resta de les ciutats que pertanyen al Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat, en les accions de promoció previstes dins del Pla Operatiu per aquest 2014.

Com a nova campanya internacional per a la captació de viatgers, el Grup està present des d'ahir i fins al 10 de febrer al Salon des Vacances de Brussel·les, presentant les seves 13 destinacions.

El Salon des Vacances és una de les fires de turisme més importants d'Europa i, sens dubte, la principal fira de la indústria turística de totes les que es desenvolupen a Bèlgica. Dirigida especialment al consumidor final, es converteix en l'aparador ideal per promocionar els 65 països que es donen cita al recinte firal, una oferta que podran conèixer de primera mà els prop de 300.000 visitants que l'organització espera.

El viatger belga es decanta per vacances fly & drive -avió i cotxe -, hotels, caravana i càmping principalment, ja que són grans aficionats a conèixer la destinació pel seu compte. També es caracteritza per realitzar una major despesa diària i una superior durada de la seva estada respecte a visitants d'altres països. Cal tenir en compte que Bèlgica té una renda per càpita alta en comparació amb la mitjana de la UE, amb nivells molt similars a països com Suècia, Finlàndia o Alemanya, motius pels quals el mercat belga sens dubte és dels més interessants d’Europa en les circumstàncies actuals.

Espanya és el segon país de destinació dels viatges a l'estranger dels belgues, per darrere de França, amb prop de 2.000.000 milions de viatgers el 2013, amb un creixement interanual del 8,8 % i un increment de la despesa total del 18,3%.


Pla Operatiu de 2014

El Pla Operatiu de Turisme del Grup de Ciutats Patrimoni aposta per la presència de les 13 ciutats participants, entre aquestes Tarragona, a les fires més importants del món: Vakantiebeurs d'Utrecht (celebrada el mes passat), Salon des Vacances de Brussel·les, ITB de Berlín i JATA de Tòquio. El Grup presentarà de forma conjunta el seu producte especialitzat de turisme cultural amb el segell d'excel·lència que li atorga el segell de Patrimoni Mundial de la UNESCO.

Al costat dels mercats madurs per al Grup, com els països europeus, l'acció de promoció es dirigirà a Amèrica, amb campanyes de presentació de producte als Estats Units (Los Angeles i Dallas) i Argentina, Xile i Perú, així com a països emergents en els quals l'associació treballa des de fa anys: Brasil, Índia, Xina i Rússia. També es continuarà la presència al Japó, amb una promoció a Tòquio que coincidirà amb la cloenda de l'Any Dual Espanya- Japó.

Durant aquest 2014, es continuarà, per altra banda, amb l'organització de viatges de familiarització que permetin a periodistes i agents de viatges de tot el món visitar i conèixer de primera mà les 13 ciutats i, en col·laboració amb Turespaña, es realitzaran presentacions tècniques davant els principals operadors turístics de diversos països, i es participarà en accions de visibilitat destinades al públic final en importants ciutats europees com Roma, Frankfurt o París.

També durant aquest any, el Grup promocionarà les seves destinacions dins el mercat nacional amb l'objectiu d'atraure el visitant nacional al producte patrimonial i cultural exclusiu que ofereixen les 13 ciutats. Una altra de les línies de treball serà la promoció de l'intercanvi de viatgers entre les mateixes ciutats del Grup, de manera que es creï un flux de viatgers en xarxa amb una sèrie d'accions de fidelització i avantatges.

Les xarxes socials del Grup, en coordinació amb les pròpies de cadascuna de les 13 ciutats, juntament amb promocions i campanyes en suport digital, complementaran el treball promocional recollit en el Pla Operatiu.

El Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya és una associació sense ànim de lucre creada l'any 1993. L'objectiu és actuar de manera conjunta en la defensa i la promoció cultural i turística del patrimoni de les 13 ciutats que el componen, els nuclis històrics de les quals han estat reconeguts per la UNESCO com a Patrimoni Mundial: Alcalá de Henares, Ávila, Cáceres, Córdoba, Cuenca, Eivissa, Mérida, Salamanca, San Cristóbal de la Laguna, Santiago de Compostela, Segovia, Tarragona i Toledo.

Segells de reconeixement d'administració oberta